fallback

Инфлацията добавя все повече промоционални продукти в потребителската ни кошница?

По данни на НСИ годишната инфлация за септември 2022 г. спрямо септември миналата година е 18,7%

05.11.2022 | 09:13 Автор: Ирена Бакърджиева

Поскъпването на живота добавя все повече продукти на промоция в потребителската ни кошница.

По данни на Националния статистически институт годишната инфлация за септември 2022 г. спрямо септември миналата година е 18,7%. Личната инфлация за всеки от нас обаче е различна в зависимост от стоките и услугите, които купуваме.

За да планирате и управлявате по-успешно своя бюджет, може да опитате калкулатора за изчисляване на личната инфлация: https://bit.ly/3E08nFV

Скорошно проучване сочи, че 1/3 от продуктите в потребителската кошница в световен мащаб са промоционални!

Какво е полезно да знаете за намаленията и бързо развалящите се стоки?

  • преди отстъпките продуктът трябва да е продаван на редовна цена поне 7 дни от посочената цена
  • трябва да е за съответната мерна единица и за разфасовката (ако е различна от нея) или за брой

Съвети при покупка на храни с намаление от експертите на "Ние, потребителите":

  • вижте срока на годност ("най-добър до" или "използвайте преди") и дали не е отминал
  • изискайте и запазете касовата бележка, за да имате възможност да върнете стоката, защото дори да е в срок на годност, може да се окаже развалена поради неспазени условия за съхранение
  • проверете дали не е намален грамажът (т.нар. "шринкфлация")
  • попитайте дали не се изисква закупуване на други стоки/услуги, за да се възползвате от промоционалната цена

Снимка: БГНЕС

fallback
Още от България
fallback