Имаме добра култура на е-плащания - ще продължат да растат, но парите няма да изчезнат

"Климатичните промени ще продължават да оказват влияние върху инфлацията", каза Ваня Манова - мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Косово и Албания

10.10.2022 | 21:43 Редактор: Искра Ангелова

Като Глобален играч в сферата на плащанията Mastercard има широк поглед върху пазарите по света. Наскоро екипът му представи своя "Digital Payment Index 2021", в който България има много добри показатели що се отнася до платежната инфраструктура и проникването на безналичните плащания на нашия пазар.

Данните са за 2021 година, когато инфлационните процеси само започваха да набират скорост.

"Нашето проучване "Digital Payment Index" беше направено преди да започне инфлацията, но със или без инфлация - безналичните (безкасови) плащания са изключително популярни. Те ще продължат да растат. Идеята на проучването беше да видим къде стои нашата държава, какъв резултат са дали нашите усилия, тъй като това е обща задача за развитието на финансовата и дигиталната екосистема", каза мениджърът на Mastercard за България, Северна Македония, Косово и Албания - Ваня Манова, по време на форума "Инфлацията - криза и възможност", организиран от Bulgaria ON AIR.

Според нея България седи много добре на картата на Европа по отношение на платежната инфраструктура.

"Когато говоря за платежна инфраструктура, не визирам единствено и само картови плащания, става въпрос за всички видове електронни разплащания, и действително те са налични в България. Друг е въпросът доколко потребителите знаят за тях и доколко ги използват", допълни Манова.

Събеседникът поясни, че в платежния процес има повече от двама участници.

"Финансовата и дигиталната култура са нещо, по което може да се работи оттук нататък. И при тяхното наличие това ще повлияе на тези услуги. Парите в брой никога няма да изчезнат, ние никога не сме твърдели това. Климатичните промени ще продължават да оказват влияние върху инфлацията, тъй като те влияят не само върху климата, а климатичната промяна има изключително голям ефект и върху живота на хората, миграционните процеси, цените", категорична е Ваня Манова.

Тя поясни, че от известно време финансовите услуги и технологичните решения на на Mastercard дават възможности на техните партньори да имат положителен ефект върху околната среда.

Гледайте тук интервюто на Ивайло Лаков от Bloomberg TV Bulgaria с проф. Чарлз Гудхарт. 

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК