Колите ще пъплят: "Зона 30" е в сила в централно каре в София

Подготвен е проект за следваща зона във всички малки улици в широкия център

10.02.2022 | 19:06 Редактор: Теодора Патронова

От днес в София работи така наречената "Зона 30". Ограничението за движение от 30 км/ч вече важи за участъка между булевардите "Прага", "Пенчо Славейков", "Скобелев" и "Витоша". Столичната община избира това каре, защото в района има много паркове, училища и детски площадки. 

От Общината предприемат тази стъпка с цел повишаване на пътната безопасност и намаляване на инцидентите. При нужда – ще бъдат поставени и т.н. "легнали полицаи". Мненията на жителите в района относно новите правила за движение са разнопосочни. Едни са съгласни с решението на общината. Според други обаче, ограничението от 30 км/ч е абсурдно.

Според експерта по пътна безопасност Диана Русинова тази мярка е добро решение за повишаване на пътната безопасност.

"80-те години е имало същия спор точно в Столичната община дали скоростта да бъде намалена от 60 на 50 км/ч. Същият казус е и днес – дали ако намалим от 50 на 30 ще имаме повече пътна безопасност. Разбира се. Въпросът е как я планираме и дали я планираме добре, за да има съответните положителни ефекти за обществото. Но да, върху пътната безопасност европейската тенденция е да се намалява скоростта в градовете на 30 км/ч", обясни тя.

Русинова призова такава зона да се въведе навсякъде. А в началото на всяка улица, където има промяна в ограничението на скоростта вече е поставена и табела "Зона 30". 

До края на годината се планира ограничението да бъде въведено и във всички малки улици в широкия център на София. Подготвен е и проект за следващата зона, която е между бул. "Христо Ботев", ул. "Алабин", бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Ангел Кънчев".

Вижте повече в репортажа на Даяна Георгиева.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


2
0 rate up comment rate down comment 0
Наблюдател
преди 2 години
Слагането на знаци и писането на наредби не са мерки по същество. Как и кой ще контролира спазването? Освен това не мисля, че и сега някой кара "бързо" по тези разбити пресечки. Ако имат пари за "спящи полицаи" да хвърлят по някоя лопата асфалт в дупките. И да спрат да ми цитират примери от други държави, извадени от контекста там. Онези имат цялостни стратегии за управление на градска среда, ние "мерки на парче". Сигнализирай за неуместен коментар
1
3 rate up comment rate down comment 0
Еколог
преди 2 години
30 тона смрад и олово в повече, за разхождащите се в парка. Със същия успех ще забраните и ракията. Сигнализирай за неуместен коментар