В момента Афганистан е едно бяло петно на въздушната карта. Традиционно полети от Индия, от южната част на Азия, от Европа и от САЩ преминават точно през територията на Афганистан. Страната се намира на сериозен кръстопът, но не може да се каже, че има проблем с намирането на алтернативни пътища. Това заяви Александър Богоявленски, автор и водещ на предаването "Авиошоу" по Bulgaria ON AIR, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"За един дълъг интерконтинентален полет не е никакъв проблем да се намери заобиколен маршрут. Проблемът тук е по-скоро за самия Афганистан, тъй като това лишава държавата от приходи."
Богоявленски посочи, че много авиолинии са имали полети, които са минавали над Афганистан. Това, на което гостът акцентира, беше, че и преди Афганистан да попадне под контрола на талибаните, повечето авиолинии са избягвали да минават над тази територия, което означава, че вече имат алтернативни маршрути.
Гостът обясни, че голяма група от международните организации наблюдават въздушния транспорт, а от коя държава ще мине един полет зависи от междудържавните отношения.
"Това би могло да доведе до допълнителни разходи за гориво и да увеличи времето на пътуване. Друг непредвиден разход може да се появи от таксите, които държавите събират за възможността да се лети над тяхното въздушно пространство.
Повече път би могло да означава повече държави, през които трябва да се мине и повече пари дадени за такси. Това обаче няма да се отрази на цената на полет."
Александър Богоявленски отново акцентира на факта, че въздушното пространство над Афганистан реално никога не се е управлявало от самата държава. Причина за това е липсата на технически капацитет от радари, които да може да обхване цялата част от територията на страната.
"Ако дадена територия не е в обхвата на радари, то това означава, че самолетите не трябва да минават от там."
Гостът коментира и действията на Пакистан, които решиха да възобновят полетите от летището в Кабул. Той определи това като позитивна, но сравнително незначителна мярка, защото Пакистан е една от малкото държави, която би могла да си осигури някакъв трафик от това летище. Останалите международни авиокомпании най-вероятно ще предпочетат да изчакат.
Според Богоявленски няма проблем летището в Кабул да бъде оперативно сравнително бързо, като повече ситуацията ще зависи от политическите настроения и международното положение.
Няма да има бързо възстановяване на вътрешните полети, смята той, най-малкото заради обедняването на населението.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Кадър на деня за 5 декември
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
Гръцкият парламент одобри покупката на ракетни системи за 650 млн. евро от Израел