fallback

"Шумяща" маркировка на АМ "Тракия" оскъпи ремонтиран участък с 600 000 лв.?

Според пътния експерт Диана Русинова на магистралата е поставена маркировка, която е в разрез със законодателството

18.08.2021 | 14:19 Автор: Жаклина Иванова

Възможно ли е маркировката на магистрала "Тракия" да оскъпи ремонтиран участък с 600 000 лв.? Според пътния експерт Диана Русинова на магистралата е поставена маркировка, която е в разрез със законодателството, но боята за километър е по-скъпа с 50 000 лв.

На новите 40 км на АМ "Тракия" е поставена т. нар. "шумяща" маркировка между всички платна. Според закона това обаче е недопустимо.

"Крайната лента, откъм банкета може да бъде изпълнена с онази прословута релефна маркировка, която шуми и като настъпим чуваме някакъв звук. Другите ленти трябва да са с най-обикновена пътна маркировка, която пак трябва да има светлоотразителни перли, но не трябва да шуми", коментира Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

Причината да се поставя само в дясната част на пътя е да сигнализира на шофьорите, че има опасност да напуснат активното платно. С поставянето на релефните ивици, ремонтът на 40-км участък се оскъпява с повече от половин милион. Диана Русинова пресмята, че това струва на АПИ по 50 000 на км., или общо 600 000 лв. отгоре.

"Освен, че е сложена толкова по-скъпо струващата маркировка, тя не покрива и минималните норми, независимо от това, че АПИ организира едни театър, като ни покани на 195 км, заедно да замерваме с тях. Всъщност те отказаха да замерят в другите участъци, където бяхме открили проблеми. Те си замериха на едни 500м, които си бяха определили", добави тя.

Русинова подала сигнал и към Пътната агенция. Оттам обаче твърдят, че не за запознати.

"Тези въпросни независими експерти, които проверяваха, са в много близки приятелски отношения с изпълнители, които са монтирали еластичните огради, и са поставяли маркировката. Много често тези независими проверяващи са канени по различни мероприятия, организирани от други НПО-та. Свързани са и с други фирми, която поставят мантинели и консумативи, свързани с пътната безопасност", уточни експертът.  

Според Русинова, част от мантинелите и терминалите, които струват по 11 000 лв., също не отговарят на изискванията.

Вижте повече в репортажа на Иван Кънчев.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback