fallback

Защо сме вечните водещи в черната класация за жертви по пътищата

Ще се стигне ли протести по магистралите или браншът и държавата ще се разберат?

25.06.2021 | 21:30 Автор: Елеонора Танева

България е сред първенците в черната класация за най-много жертви по пътищата на ЕС. Има ли шанс да намалим жертвите в катастрофите, какво и от кого зависи това - темата коментират експертите Христо Радков и Йонко Иванов.

"Ние винаги сме шампиони по катастрофи и жертви по пътищата. Най-важната причина е самият път", убеден е председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков. 

"В Европа, като тръгнете по магистралите, единствените места, където няма качествени пътища, са Румъния и България. Ето защо и жертвите тук са най-много", коментира той в студиото на "Денят ON AIR". И добави, че освен магистралите, трябва да се ремонтират и обходните пътища. 

Според него ако се подобри организацията на движението, извършат се ремонти по пътищата - и ситуацията с катастрофите и жертвите ще бъде различна.

"В България думата държавна политика по пътна безопасност липсва. Там са сложени хора, които не са се занимавали с това. Агенцията по пътна безопасност е по-малка от Автомобилна администрация", коментира председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка  Йонко Иванов. 

Той определи като положителна срещата с транспортния министър през седмицата и се надява да не се стигне до протести по магистралите.

"Диалогът се възстанови. Ние настояваме за незабавни промени в "Автомобилна администрация", искаме ревизия на действията на тези хора, които са на толкова високи позиции", уточни още той за Bulgaria ON AIR. 

Иванов уточни, че има проблем с провеждането на изпитите за бъдещи шофьори. Таблетите постоянно спират, налага се да се чака с часове старта на изпита по кормуване, да де пример със Стара Загора, където повече от 100 човека чакат да бъдат изпитани.Също така браншът настоява и за увеличаване на заплатите на изпитващите.

"Най-важното е да има диалог между нас. Трябва да бъдем чути за промените в нормативните уредби. В тях влизат лобистки текстове, от които някой нещо да печели", коментира Йонко Иванов.

Христо Радков пък обясни, че е крайно време обществеността да разбере, че автошколите не дават свидетелствата за управление, а подготвят бъдещите шофьори. 

"Изпитът е пред Автомобилна администрация. В крайна сметка ако тези изпитващи пуснат даден курсист, то той според тях може да управлява, без значение кой го е подготвил. Този, който го е пуснал на изпита, той носи отговорност дали някой е летяща бомба по пътищата", каза Радков в студиото на "Денят ON AIR". 

73% от кандидат-шофьорите взимат практичния изпит от първо явяване, стана ясно от разговора в студиото.

Спекулира се с данните за злоупотреби в дружеството "Автомагистрали", категоричен е Христо Радков. 

Той цитира неофициални данни от АПИ, според които през последните 3 години под 1,5 млрд. лв. са дадени от Републиканския бюджет за ремонти и довършване на магистрала "Хемус", за пътя Монтана-Видин и всички свлачища, които се ремонтират по Републиканската пътна мрежа. 

Двамата са единодушни, че опашките по граничните пунктове ще спрат, когато се създадат нормални условия за преминаван с работещи гишета.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback