Първата българска платформа за индустриални имоти

Българинът, който отговаря за 15 млн. клиенти

30.03.2021 | 14:30 Редактор: Таня Харизанова

Един конкретен вид бизнес имоти отбеляза бум през последната година и това са индустриалните имоти. Складове, логистични площи и други видове се търсят все повече заради бума на електронната търговия. В предаването Money.bg ви срещаме с основателя на първата българска платформа за намирането на индустриални имоти Симеон Митев.

Какво предлага БГ Склад, първата специализирана платформа за информация и оферти за складове. Разказва собственикът Симеон Митев.

- Г-н Митев, виждаме редица отличия тук на стената. За какво са те?

- Първо искам да кажа добре дошли на вашия екип, благодаря, че ни посетихте в нашия офис. Да, на стената в офиса виждате много отличия, които имаме. Едно от най-големите, които се виждат, е наградата от Букурещ преди две години — това е за платформа номер едно като развиващ се стартъп в Европа за индустриални имоти. Другата награда, която я виждате, това е наградата ни от преди 12 години като брокер номер едно на индустриални имоти от RE/MAX, лично подарена ми от Дейв Линигер, собственик на RE/MAX, за индустриален офис в България. Също това, което може да се види, е благодарственото ми писмо от Бизнес парк София - ние бяхме сред участниците на покупката на земя за целия парк. Както и писмото от Златен лев, с които комасирахме 500 декара за американския Ню Сенчъри Холдинг.

- Разкажете на нашите зрители, които не Ви познават - какъв е бизнесът на БГ Склад и какви проблеми решавате на Вашите клиенти?

- БГ Склад е платформа за индустриални имоти. Ние имаме две направления. Първото е брокерско, в което се занимаваме с покупка, продажби и наеми на индустриални имоти, правим консулта в тази област, и помагаме на хората, за да могат да вземат своите обекти. Второто направление е, че ние даваме консулт как се изграждат, правим оценки на индустриални имоти, също така и проджект мениджмънт.

- Как решихте да създадете платформата БГСклад и с какво тя е по-различна от останалите такива? Какви услуги предлагате чрез нея?

- Преди пет години, когато бяхме в началото, ние решихме, че сме събрали много информация, контакти и възможности в индустриалния сектор и решихме да направим платформата БГСклад. Тя бе създадена да помага на хората, на клиентите, на партньорите ни много бързо и добре да се ориентират както за София, така и за всички основни градове в страната къде и какви имоти има, при какви условия се отдават и продават, и да получат най-много техническа информация за всеки един от обектите.

- Кои са най-честите проблеми, пред които се изправят мениджърите, търсещи подходящия имот за своя бизнес и как им помагате?

- Най-често е, че много от мениджърите не знаят какво точно им трябва и ние им помагаме да изчистят тяхното търсене. Това са 50%, не всички. Помагаме им да изчистят търсенето и по този начин им даваме най-добрите условия и обекти, които са важни за тях. Другата половина си знаят всичко, те си идват, изчистваме тяхното задание и им предлагаме обектите, които са важни за тях.

- Можете ли да дадете примери с реализирани сделки чрез платформата?

- Преди 2-3 години направихме големи сделки с Квенбергер, с Орбит Логистик, както, както и последната година с най-голямата компания за събиране на информация и документи от Америка, която тук се локализира в България и вече има офис и склад.

- От Ваша гледна точка, промени ли коронакризата търсенето на индустриални площи в страната? Ако да, в каква посока?

- Да, наистина, имаше много добро влияние на Covid-19 върху пазара. В началото имаше голям спад, нямаше поръчки, сделки - първите 2-3 месеца, когато март обявиха, че затварят страната. След това април-май месец започна леко движение, показа се, че хората се раздвижват, да правят сделки, да търсят и да предлагат обекти. Към края на годината това се увеличи и сега имаме много сериозен ръст, главно в складовите и промишлените имоти.

Това се отрази на хранително-вкусовата промишленост, куриерските компании и фармацевтичните центрове, които се увеличиха на база на това, че има такава нужда.

Специално за мен това явление беше оздравително и много добре помогна на клиентите да осмислят своя бизнес, възможности, решения, бази и по този начин им показа много по-добри условия и възможности за реализация на своите обекти. Например, много от тях намалиха площите си, които досега бяха свободни. Те ги намалиха и оптимизираха на базата на архитектурни и други решения и така намалиха своите разходи. Други се локализираха на други места, където при по-малка квадратура и бяха полезни за себе си. Така че за мен Covid-19 помогна оздравително.

- Ако даден предприемач сега стартира собствен онлайн магазин, за какво трябва да внимава, когато избира склад за съхранение на стоката си?

- Той трябва да внимава първо какви достъпи има до склада си, от логистична гледна точка. Има ли на кота нула, има ли на рампа. Много първи се прави грешка и се взема само на кота нула достъп, или на рампа. Трябва да има много добро транспортно решение, да е близко до хората, за да може да се локализира поръчка и бързо да отиде при клиента, а не да се прехвърля през два-три склада. Това е много важно за тях, важното е и да има много добра височина и да има повече материали и стока да се събират, с което те си намаляват разходите. Това са основните неща, които са важни за тях.

- Каква е връзката с платформата БГ Склад на консултантската компания "Балкан ПМ" и какви услуги предоставя тя?

- Консултанската компания „Балкан ПМ“ е съвместно създадена от мен и моя партньор Милен Добрев. Тя се занимава с консулта при проджект мениджмънта и направата на оценки. Тя е пряко свързана и използва мрежата, организацията, както и дейта информацията от БГ Склад. Разполагаме с около 7-8 хиляди обекта в цяла България във всички основни градове.

Това каза в интервю за предаването "Money.bg" Симеон Митев, собственик на БГ Склад, първата специализирана платформа за информация и оферти за складове. 

.......

Поредицата на предаването Money.bg "Уcпeлитe бългapи", ĸoятo разказава вдъхновяващите лични иcтopии нa пpocпepиpaли нaши cънapoдници, продължава с историята на Веселин Петков, който живее във Виена и понастоящем работи за една от най-големите банкови групи в Австрия и цяла Европа - Raiffeisenbank International, чиито активи се оценяват на 150 милиарда евро. Петков отговаря за 15 милиона клиенти на банката на 13 пазара, включително и България. Как се печели работно място в подобна организация разказва самият той.

"Когато кандидатствах за позицията, това, което натежа, за да бъда аз избраният кандидат, е опитът натрупан в сферата. Десет години преди тази позиция се занимавах в конкретната сфера, но разбира се има и задължителни фактори от типа на образование, познаване на банковия сектор, на финансовия свят, познаване на ситуацията на нашите пазари", казва той.

Той споделя, че по време на интервютата е трябвало да се пребори с известна доза съмнения от типа на "какъв е този българин и от къде идва".

От България към Австрия

Преди да замине Петков работи у нас в продължение на 10 години в българска консултантска компания, която има редица международни клиенти.

"В продължение на 10 години натрупах голямо количество опит в международна среда. Всичките клиенти на компанията бяха големи международни компании в Близкия изток, Америка, Западна Европа и когато кандидатствах бях сигурен, че мога да правя това, което е в CV-то ми. Това, което ме накара да се преместя в Австрия са чисто лични причини, тъй като съпругата ми е родена и живее тук", заявява той.

Какво се скрие зад позицията "клиентско изживяване"

По думите на Петков дисциплината customer experience или "клиентско изживяване" има три основни цели - да събира максимално много обратна връзка от клиентите, да систематизира и анализира тази обратна връзка, да прецени кои са най-важните причини, поради които клиент може да е недоволен и оправи тези проблемни зони.

"Това са трите аспекта, които се занимавам на ежедневна база. Опитвам се да имплементирам системи, които да систематизират процеса по събиране на обратна връзка, опитвам се да наложа статистически методи за анализ на данните, за да не се налага "на око" да се преценява кои са най-важните проблеми на нашите клиенти, които трябва да решим, а да е базирано на анализ на данни. Опитвам се да въведа стандартни похвати за оправяне на т.нар. клиентско изживяване", казва Петков.

По думите му основната цел на работодателя му и на него самия е на всеки един пазар да бъдат най-препоръчваната финансова институция с най-високо ниво на клиентско задоволство.

"Светът е динамичен и се променя бързо, затова е рано за мен да си поставям дългосрочни цели. В момента е почти невъзможно да кажа "това е моята цел и искам да бъда там след 20 години". Във финансовия сектор тече нова революция в лицето на крипто базирани финансови институции. В средносрочен план има ясни цели, свързани с компанията в която работя", коментира той .

Петков завършва в Университета за национално и световно стопанство (УНСС), а след това завършва и MBA програма във виенски университет.

Веселин Петков завършва "Международни икономически отношения" в УНСС, след което придобива MBA диплома по финанси от едно от най-престижните бизнес училища в Европа - WU Executive Academy във Виена. Там той завършва специалността 

"Бях доволен от своето образование в България, но когато се преместих във Виена, беше ясно, че трябва да надградя. В България завърших само бакалавъра, а не исках да приключвам до там с образованието си. Реших да правя магистърска програма в топ университет и да имам досег до преподаватели, които не са само от Европа, но и от Америка, за да имам поне база за сравнение на европейските и американските образователни системи", заяви той.

Петков споделя, че вероятно ще се ориентира и към докторска степен в бъдеще.

"Искам да видя какво ще се случи в следващите пет години, за да преценя в каква насока да е тази докторска степен - дали ще са банкови регулации, крипто активи. Искам да е в иновативна сфера, която ще ми отвори път за следващите десет- петнадесет години", казва той.

Според него има няколко големи тенденции, случващите в банковия сектор във всички страни по света, включително в страната ни.

"Това са ефекта на регулациите, ефекта на паричната политика и това, че клиентите имат по-голям избор от банки, и някои от тези банки, които досега не са били такива и за пръв път влизат в сектора и изобретяват нови бизнес модели, което създава трудности на традиционните банки. В това отношение България не са различава от всички останали държави по света. Нещата, които правят клиентите доволни в България или обратното, са същите, които виждаме във всяка една държава. Секторът е динамичен и това е причините да вляза в него. Когато кандидатствам трябваше да избирам между бенка, голям международен ритейлър, консултанскта компания, индустриална компания, но реших, че няма друг подобен сектор, в който толкова много тенденции да променят в един и същи момент целия бизнес", заявява той.

По думите му тези банки, които решат да се вслушат в клиентите си, да променят начина, по който правят бизнес, да доставят продуктите и услугите си по дигитален начин са тези, които ще просперират в бъдеще.

Петков заявява, че не търсил миграция, а причините поради, които се е преместил са само лични.

"От тази гледна точка нищо не ми пречи да се завърна в даден момент в България. Всички сме наясно с предимствата и недостатъците да живееш в България, спрямо по-развита страна. Силно се надявам с следващите години недостатъците на живота в България ще стават все по-малко", коментира Петков.

На база на своя опит той дава следния съвет: " Успехът в кариерата е резултат от решения и действия, които се вземат в продължение на десетилетия. Планирайте дългосрочно, мислете в перспектива, не вземайте краткосрочни решения за маргинални подобрения в сегашната си позиция и наблегнете на образованието, защото това един от лесните инструменти, които дава държавата като организация за това да сте конкурентоспособни на пазара на труда", казва той.

Целите интервюта можете да гледате във видеото!

Един конкретен вид бизнес имоти отбеляза бум през последната година и това са индустриалните имоти. Складове, логистични площи и други видове се търсят все повече заради бума на електронната търговия. В предаването Money.bg ви срещаме с основателя на първата българска платформа за намирането на индустриални имоти Симеон Митев.

Поредицата на предаването Money.bg "Уcпeлитe бългapи", ĸoятo разказава вдъхновяващите лични иcтopии нa пpocпepиpaли нaши cънapoдници, продължава с историята на Веселин Петков, който живее във Виена и понастоящем работи за една от най-големите банкови групи в Австрия и цяла Европа - Raiffeisenbank International, чиито активи се оценяват на 150 милиарда евро. Петков отговаря за 15 милиона клиенти на банката на 13 пазара, включително и България. Как се печели работно място в подобна организация разказва самият той.

"Когато кандидатствах за позицията, това, което натежа, за да бъда аз избраният кандидат, е опитът натрупан в сферата. Десет години преди тази позиция се занимавах в конкретната сфера, но разбира се има и задължителни фактори от типа на образование, познаване на банковия сектор, на финансовия свят, познаване на ситуацията на нашите пазари", казва той.

Той споделя, че по време на интервютата е трябвало да се пребори с известна доза съмнения от типа на "какъв е този българин и от къде идва".

От България към Австрия

Преди да замине Петков работи у нас в продължение на 10 години в българска консултантска компания, която има редица международни клиенти.

"В продължение на 10 години натрупах голямо количество опит в международна среда. Всичките клиенти на компанията бяха големи международни компании в Близкия изток, Америка, Западна Европа и когато кандидатствах бях сигурен, че мога да правя това, което е в CV-то ми. Това, което ме накара да се преместя в Австрия са чисто лични причини, тъй като съпругата ми е родена и живее тук", заявява той.

Какво се скрие зад позицията "клиентско изживяване"

По думите на Петков дисциплината customer experience или "клиентско изживяване" има три основни цели - да събира максимално много обратна връзка от клиентите, да систематизира и анализира тази обратна връзка, да прецени кои са най-важните причини, поради които клиент може да е недоволен и оправи тези проблемни зони.

"Това са трите аспекта, които се занимавам на ежедневна база. Опитвам се да имплементирам системи, които да систематизират процеса по събиране на обратна връзка, опитвам се да наложа статистически методи за анализ на данните, за да не се налага "на око" да се преценява кои са най-важните проблеми на нашите клиенти, които трябва да решим, а да е базирано на анализ на данни. Опитвам се да въведа стандартни похвати за оправяне на т.нар. клиентско изживяване", казва Петков.

По думите му основната цел на работодателя му и на него самия е на всеки един пазар да бъдат най-препоръчваната финансова институция с най-високо ниво на клиентско задоволство.

"Светът е динамичен и се променя бързо, затова е рано за мен да си поставям дългосрочни цели. В момента е почти невъзможно да кажа "това е моята цел и искам да бъда там след 20 години". Във финансовия сектор тече нова революция в лицето на крипто базирани финансови институции. В средносрочен план има ясни цели, свързани с компанията в която работя", коментира той .

Петков завършва в Университета за национално и световно стопанство (УНСС), а след това завършва и MBA програма във виенски университет.

Веселин Петков завършва "Международни икономически отношения" в УНСС, след което придобива MBA диплома по финанси от едно от най-престижните бизнес училища в Европа - WU Executive Academy във Виена. Там той завършва специалността 

"Бях доволен от своето образование в България, но когато се преместих във Виена, беше ясно, че трябва да надградя. В България завърших само бакалавъра, а не исках да приключвам до там с образованието си. Реших да правя магистърска програма в топ университет и да имам досег до преподаватели, които не са само от Европа, но и от Америка, за да имам поне база за сравнение на европейските и американските образователни системи", заяви той.

Петков споделя, че вероятно ще се ориентира и към докторска степен в бъдеще.

"Искам да видя какво ще се случи в следващите пет години, за да преценя в каква насока да е тази докторска степен - дали ще са банкови регулации, крипто активи. Искам да е в иновативна сфера, която ще ми отвори път за следващите десет- петнадесет години", казва той.

Според него има няколко големи тенденции, случващите в банковия сектор във всички страни по света, включително в страната ни.

"Това са ефекта на регулациите, ефекта на паричната политика и това, че клиентите имат по-голям избор от банки, и някои от тези банки, които досега не са били такива и за пръв път влизат в сектора и изобретяват нови бизнес модели, което създава трудности на традиционните банки. В това отношение България не са различава от всички останали държави по света. Нещата, които правят клиентите доволни в България или обратното, са същите, които виждаме във всяка една държава. Секторът е динамичен и това е причините да вляза в него. Когато кандидатствам трябваше да избирам между бенка, голям международен ритейлър, консултанскта компания, индустриална компания, но реших, че няма друг подобен сектор, в който толкова много тенденции да променят в един и същи момент целия бизнес", заявява той.

По думите му тези банки, които решат да се вслушат в клиентите си, да променят начина, по който правят бизнес, да доставят продуктите и услугите си по дигитален начин са тези, които ще просперират в бъдеще.

Петков заявява, че не търсил миграция, а причините поради, които се е преместил са само лични.

"От тази гледна точка нищо не ми пречи да се завърна в даден момент в България. Всички сме наясно с предимствата и недостатъците да живееш в България, спрямо по-развита страна. Силно се надявам с следващите години недостатъците на живота в България ще стават все по-малко", коментира Петков.

На база на своя опит той дава следния съвет: " Успехът в кариерата е резултат от решения и действия, които се вземат в продължение на десетилетия. Планирайте дългосрочно, мислете в перспектива, не вземайте краткосрочни решения за маргинални подобрения в сегашната си позиция и наблегнете на образованието, защото това един от лесните инструменти, които дава държавата като организация за това да сте конкурентоспособни на пазара на труда", казва той.

Целите интервюта можете да гледате във видеото!