Как пандемията промени онлайн пазаруването ни

Най-честите покупки - дрехи и спортни стоки, храна и витамини

08.10.2020 | 12:55 Редактор: Ралица Братанова
Как пандемията промени онлайн пазаруването ни

Пандемията създаде нови тенденции - ясно изразена увеличена консумация от вкъщи и ръст на потребителите, пазаруващи онлайн витамини и продукти за здравна грижа, казва Жанет Найденова, председател на Българската е-комерс асоциация. 

От една страна причините са психологически - хората предпочитат да консумират вкъщи за по-голяма безопасност. Когато не пътуват за работа, а стоят у дома си, им е по-лесно да поръчат онлайн вместо да отидат до магазина. 

От друга страна в период на криза хората са по-склонни да пестят и да пазаруват продукти от първа необходимост, добавя Жанет Найденова.

"Българските сайтове за доставка на готова храна до дома предприеха всички хигиенни мерки за безопасна доставка на онлайн поръчките. Много от класическите ресторанти, които бяха затворени, се преориентираха и започнаха работа с поръчки онлайн, като предлагаха услугата “безконтактна доставка", казва тя пред "Труд", като уточнява, че тази тенденция беше последвана и от онлайн супермаркетите, които стават все по-популярни и у нас.

Над 1,5 млн. потребители са пазарували онлайн през миналата година и са похарчили онлайн средно по 636,59 евро, а в периода март-май 2020 г. поръчките на храна и витамини за вкъщи са имали двуцифрен ръст при някой онлайн магазини в страната. 

През 2019 г. 16,9% от хората са поръчвали онлайн храна, напитки и стоки за ежедневна употреба, а 5,2% лекарства без лекарско предписание.

Традиционно най-големият дял всяка година - 76,4% от всички онлайн купувачи през 2019 г., са поръчвали дрехи и спортни стоки, а 35,3% стоки за дома (мебели, играчки и др.). Това са двете най-популярни категории в интернет магазините. 14,9% са купували електронно оборудване, 14% - онлайн билети за различни събития, а 7,8% са купували книги, списания и вестници.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


1
0 rate up comment rate down comment 0
Нина
преди 3 години