fallback

80% от потребителите одобряват в магазините да се продават повече български продукти

Много от запитаните смятат, че в условията на Ковид-19 са придобили полезни навици за пазаруване

06.05.2020 | 15:44 Автор: Юлия Христова

Те предпочитат все повече нашенско производство и заявяват, че дори биха сменили магазина, от който пазаруват, ако друг предлага повече български продукти. 

Потребителите предпочитат да пазаруват в по-големи магазини по време на извънредното положение и са склонни да похарчат повече, ако продуктите и стоките са с българско производство.

По отношение на навиците си за пазаруване, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. 41% ходят до магазина само веднъж в седмицата, а 36% дори по-рядко като признават, че все повече търсят изгодни оферти и промоции, сочат данни от запитване на Aгенция за онлайн маркетингови проучвания JTN .

Въпреки че повече от половината запитани смятат, че цените в големите хипермаркети са се увеличили, те продължават да ги предпочитат по ред причини. Те посочват, че там по-лесно намират всички необходими продукти и по-лесно спазват препоръчителната дистанция.

От друга страна привържениците на по-малките квартални магазини споделят, че не се притесняват толкова от чакането пред големите хипермаркети, колкото от факта, че според тях там няма достатъчно български продукти. Според 81% от тях големите вериги трябва да инвестират повече в икономиката у нас като предлагат повече стоки произведени в страната. 

Висок процент от анкетираните са посочили, че според тях тукашните производители могат да се справят да захранят хипермаркетите с достатъчно продукти. Повече от половината заявяват, че биха предпочели българска стока, дори и тя да е с по-висока цена, а 70% дори биха сменили магазина, от който пазаруват за друг, в който могат да намерят "произведено в България”.

Много от запитаните смятат, че в условията на Ковид-19 са придобили полезни навици за пазаруване и биха ги запазили и след края на извънредното положение. 59% искат и за в бъдеще да обмислят по-добре покупките си, а 54% твърдят, че ще продължават да купуват предимно  български продукти.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback