Браншът с притеснения за тол системата. Ще поскъпнат ли услугите?

Христо Радков и Магдалена Милтенова коментират темата в "Денят ON AIR"

11.02.2020 | 21:35 Редактор: Ралица Братанова

Тол системата тръгва от 1 март. Загуби на външни пазари, оскъпяване на услугите за превоз и негодна пътна мрежа - от това се опасяват превозвачите.

"Нямаше вариант, при който да се обясни дали има алтернатива, ако тол системата не тръгне. Ние трябва да се съобразим със становището на държавата", коментира председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова в студиото на "Денят ON AIR".

По думите ѝ таксуването ще бъде по 3 начина - чрез пътна карта, която може да бъде закупена, чрез бордови устройства и чрез GPS устройството на автомобила.

Едно от основните притеснения на бранша е свързано с цената на бордовите устройства.

"Неофициално чухме, че ще са между 100 и 350 лв. на бройка. Всички, които карат вътрешно, ще трябва да си ги купят. Ако един човек има условно казано 50 устройства, той трябва да даде 15 хил. лв. при по-високата цена. Всички тези пари ще бъдат начислени към крайния потребител. Никой превозвач няма да бръкне в джоба си", заяви председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков пред Bulgaria ON AIR.

Според него другото притеснение е, че тези бордови устройства все още не са показани 20 дни преди въвеждането на системата и това би могло да доведе до грешки при използването ѝ, съответно и до санкции.

Милтенова допълни, че при срещата на бранша с премиера, която се състоя на 10 януари, е приет ангажимент цената на съответните устройства да не надвишава стойността, която имат в други държави. 

"Очакваме да се предоставят разумни цени, защото всяко неразумно предложение би довело до протести в бранша", категорична бе тя. 

На мнение е, че на този етап не може да се говори за увеличаване на цените на автобусните билети заради тол системата, но може би тя би довела до фалити и риск някои населени места да останат без транспорт. 

Председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи коментира и предложението на управляващите за 5 години затвор при нерегламентиран превоз. Милтенова призова да се прави разлика между него и споделеното пътуване.

"Споделеното пътуване в класическата му форма няма нищо общо с нерегламентирания превоз, който се извършва срещу заплащане и от който генерирате приходи и извършвате по занятие. Споделеното пътуване не е начин за изхранване, а за придвижване", заяви тя.

Гледайте целия разговор във видеото

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК