Преди години имаше проблем с боклука в Италия и цели влакови композиции отпадъци се транспортираха в Германия, но гражданите почти не разбраха. Нито имаше замърсяване на околната среда, нито вредни емисии. Просто там има нужните съоръжения.
Защо се транспортира отпадък?
"Ще кажа директно – защото е по-евтино да се транспортира, отколкото да се инвестира в съоръжение за унищожаване или преработка на отпадъка. Някои страни не инвестират в това, бизнесът плаща, за да си транспортира отпадъка. Ние имаме проблем със собствения си отпадък“, коментира в предаването "Брюксел 1“ бившият екоминистър, а сега евродепутат, Искра Михайлова.
Според новите изисквания на ЕС страните членки трябва да депонират много по-малко количество отпадък. Оттам идва проблемът в много държави в ЕС – те се чудят къде да си изпратят отпадъците.
Защо България приема този отпадък?
"Защото явно решението е било взето, защото български фирми са декларирали, че могат да обработват отпадък. Могат ли наистина? Категорично не! Като гледаме планините от отпадъци, явно не всички могат“, заяви Искра Михайлова.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Иван Искров не е одобрен от Молдовската централна банка за надзорник на BC Moldindconbank S.A.
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
Airbus трябва да достави 133 самолета през декември, за да постигне годишната си цел