Край на "дребния шрифт" при подписването на договори с телекомите

Нова европейска регулация ги задължава да предоставят резюмета

18.12.2019 | 11:57 Редактор: Стефанка Митева
Край на

Телекомуникационните и други компании, предоставящи електронни услуги на гражданите, ще трябва да дават на клиентите си обяснително резюме на договора при подписването му. Това става по силата на нова европейска регулация, влизаща в сила от декември 2020 година.

Резюметата трябва да обясняват в една страница и без дребен шрифт съдържанието на договора - описание на всички цени, заедно с таксите, предоставяните услуги, гарантираната скорост на интернет, достъпност за хора с увреждания, условия за прекратяване и подновяване. 

За всяка услуга, предлагана в договора, операторът ще трябва да дава отделно резюме, гласи регулацията приета във вторник от Европейската комисия, пише dnes.bg.

Обяснението ще бъде по образец, който ще е еднакъв за всички европейски държави и за всички оператори, предлагащи комуникационни услуги. То ще се предоставя както на хартия при посещение в офиса на оператора, така и ако договорът се сключва по интернет.

Регулацията е част от Европейския код за електронни комуникации, който установява правото на гражданите да бъдат по-добре информирани при сключване на договори за мобилни, стационарни, интернет и тв услуги с доставчиците на такива услуги. За да се подготвят операторите към новия режим на обслужване на клиентите, Европейската комисия дава отсрочка до 21 декември следващата година за въвеждането на новото изискване.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК