Ново изследване разкрива, че намаляването на силно преработените храни в менюто на възрастните подобрява метаболизма и контрола на апетита.
Тези продукти, сред които са колбасите, готовите ястия и пакетираните снаксове, се отличават с наличието на изкуствени добавки като емулгатори, оцветители и консерванти, които не се използват при домашно готвене.
В изследването участват американци на 65 години, много от които са с наднормено тегло или имат метаболитни проблеми като инсулинова резистентност и висок холестерол.
Те изпробват два вида хранителни режими, и двата с ниско съдържание на ултрапреработени храни, като всеки режим продължава по осем седмици.
Едната диета включва постно червено месо, а другата е вегетарианска, но с млечни продукти и яйца.
Какво показва изследването
Ултрапреработените храни заемат под 15% от дневните калории в двата режима, което е огромна разлика в сравнение с типичната американска диета, където повече от половината калории идват точно от такива продукти.
Изследователите са анализирали разликата между обичайните хранителни навици на доброволците и два алтернативни режима с минимален прием на силно преработени продукти.
Резултатите сочат, че при ограничаване на тези храни хората спонтанно консумират по-малко калории. Това води до редуциране на теглото и по-конкретно на коремните мазнини, които са рисков фактор за здравето.
Освен отслабването се наблюдават и други важни подобрения: по-добра чувствителност към инсулин, по-здравословни стойности на холестерол, по-малко признаци на възпаление и благоприятни промени в хормоните, които отговарят за апетита и метаболизма.
Четете повече в Puls.bg.
Снимка: freepik
$1 млн. вход и отказ за милиардери: Клубът в Маями, който не приема всеки
2000 мили до фронта: Пътят на западен разузнавателен дрон до Украйна
Кадиров: Нова група доброволци от Чечения замина за зоната на бойните действия
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
Постигнаха пълна ремисия при рак на бъбреците след клетъчна терапия
Заснеха уникално създание с прозрачна глава в „Зоната на здрача“
Откриха неизвестен досега разлом под Ню Джърси, причинил земетресението от 2024 г.
Най-големият електрически самолет в света X1 извърши първия си полет
Пенсионните фондове с нов модел: Как да изберем между динамичен, балансиран и консервативен подфонд?
Проучване: Все повече българи предпочитат дрехи втора употреба
Изкуственият интелект назова професиите на бъдещето, някои от тях още не съществуват
Доктор: При прегряване човека трябва да се изведе на сенчесто място и да се охлади с мокри кърпи
Майка отправи тежко предупреждение към България: „Не допускайте тази криза да стигне дотук“
Кадър на деня за 15 август
Руската блокада на Черно море срина износа на зърно от Украйна в разгара на жътвата
Военновременната икономика на Русия води до непосилен за компаниите ръст на заплащането
Симулация е разкрила уязвимост в доставките на алуминий за САЩ месеци преди войната с Иран