Labubu: Колекционерската играчка на 2025 г., по която всички полудяха

Култов предмет сред поколението Z

21.07.2025 • 17:02 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
Има хиляди TikTok видеа, в които се показват колекции от Labubu.
Има хиляди TikTok видеа, в които се показват колекции от Labubu.

През 2025 г. модната колекционерска играчка е Labubu. Labubu са малки плюшени чудовища, създадени от китайския производител PopMart, специално насочени към възрастна аудитория. 

Макар Labubu да изглеждат като поредната прищявка, те ни дават важни уроци за взаимната свързаност между brain rot маркетинг, геймификация и краудсорсинг – фактори, които влияят на начина, по който пазаруваме и живеем.

Маркетинг феномен

Оксфордският английски речник дефинира brain rot (букв. "разграждане на мозъка") като предполагаемо влошаване на умственото или интелектуалното състояние на човек в резултат на прекомерна консумация на съдържание (особено онлайн), смятано за повърхностно или неангажиращо. 

Генеративните AI инструменти улесняват създаването на съдържание като мемета, проектирано да стане вирусно. Labubu, чрез лимитираните си пускания и blind box (кутии с изненада), използва именно този феномен на brain rot маркетинга, особено чрез елементите на изненада и дефицит.

Labubu се продават в "слепи кутии", така че купувачът не знае каква фигура ще получи, докато не я отвори. С помощта на известни личности и попкултурни икони, които показват своите колекции от Labubu в социалните мрежи, играчката се превърна в култов предмет, особено сред поколението Z. 

Стоките изчезват бързо

PopMart има много малко физически магазини в САЩ, а онлайн стоките се изчерпват бързо. 

Има хиляди TikTok видеа, в които се показват колекции от Labubu, моменти на разопаковане и дори как се стилизират като модни аксесоари. Тъй като всяка играчка е колекционерска, всяко разопаковане е проектирано да стане вирусно, пише Forbes. 

Въпреки че тези колекционерски играчки първоначално добиха популярност чрез инфлуенсъри в TikTok, ентусиазмът около тях се поддържа и от онлайн общности от потребители, които си помагат взаимно да откриват откъде могат да купят Labubu. Това е важен урок за лидерите за това как онлайн общностите могат да осигуряват емоционална подкрепа и чувство за свързаност.

Снимка: Reuters


  • Последни
  • Четени
5
3 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 4 месеца
Преди около 4 години имаше едно наистина грозно, амонгъс, от някаква игра. Чудех се как децата не сънуват кошмари нощем от него. Сигнализирай за неуместен коментар
4
2 rate up comment rate down comment 1
Непознат
преди 4 месеца
Кой нормален родител ще купи тази грозна кукла на детето ужас Сигнализирай за неуместен коментар
3
6 rate up comment rate down comment 1
анонимен
преди 4 месеца
Научете децата си да мислят.Нека не се подвеждат по глупости.Това което продават в България по сергиите са скъпи фалшификати.Но,дори от оригинала нямат нужда.За 25 лв вместо тая безмислена играчка по-добре да си купи книга,билет за кино или да почерпи приятели със сладолед. Сигнализирай за неуместен коментар
2
4 rate up comment rate down comment 0
850913
преди 4 месеца
Ужаса е пълен,хората стават милярдери за една нощ,на гърба на нас тъпите родитили,които се подвеждат по това ,че децата ни реват и плачат и ние веднага ,айде и мойто да има,децата са с промити мозъци и като ни ревнат ние веднага,да не се чувстват зле гледаме да им купим неща ,коиго всяко дете има,донякъде и ние родитилите сме виновни донякъде ни поставят в такава ситуация,в която до нямаме избор и да копуваме такива тъпотии.Незнам какво да кажа,вече ни побъркаха децата,а от там и нас. Сигнализирай за неуместен коментар
1
8 rate up comment rate down comment 0
BatMusurat
преди 4 месеца
Промиват мозъците на всички деца и подрастващи с тия глупости особено ютуб. Там е просто нямам думи , простотия след простотия и лапетата като ги видят по щандовете на магазините и превъртат играта Сигнализирай за неуместен коментар
Любопитно виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички