Любима на мнозина храна помага в борбата срещу тежък махмурлук. Разковничето е, че трябва да си я похапнете преди консумацията на алкохол.
Специалистът по белодробна и критична медицина -р Нина Чандрасекаран разкри, че яденето на сирене може да облекчи тежките последствия от прекаляването със спиртни напитки.
"Ако ви предстои нощ навън и ще пиете алкохол, яденето на сирене преди употребата на алкохол може да намали риска от махмурлук. Това е така, защото сиренето съдържа много белтъчини, мазнини и сложни въглехидрати, които могат да покрият стомаха, което намалява усвояването на алкохола. Сиренето може да помогне на организма да метаболизира алкохола по-добре и да предотврати увреждането на черния дроб", каза Чандрасекаран в TikTok.
Сиренето съдържа също витамин от група В и калций
"Тези специфични хранителни вещества се изчерпват от организма при употребата на алкохол“, добави специалистът.
Според Harvard Health „причините са толкова разнообразни, колкото и симптомите. Алкохолът се метаболизира в ацеталдехид - вещество, което е токсично при високи нива. Концентрациите обаче рядко достигат толкова високи стойности, така че това не е пълното обяснение“, пише БГНЕС.
В допълнение към това те подкрепят и твърденията на лекаря, че витамин В е от ключово значение. Проучване, публикувано в The Journal of Clinical Medicine показва, че хората, чиято консумация на храни и напитки е съдържала по-големи количества цинк и витамини от група В, са имали по-малко тежък махмурлук“.
Как се справяте с непрекъснато нарастващите цени на храните?
Снимка: pixabay
Динамичното парче Temple of Eos е химнът на AURA Festival 2026
Двама мъже нарязаха гумите на 37 автомобила в Дупница
САЩ режат броя самолети и ВМС за операциите на НАТО в Европа
Роби остави следа и с нестандартна промоция на новия си албум
През 2025 година ЕМА има рекорден брой одобрени лекарства според годишния доклад на агенцията
Анизакиаза – паразитоза от суши и сурова риба
Има 4 основни рискови фактора за инфаркт и инсулт
Инфекциозни обриви в детска възраст: Розеола
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана
Рекордна жега може да повтори катастрофата от 1877 г. и да погуби 4% от населението на Земята
Кой е Андре Дъглас – астронавтът от мисията „Артемида III“?
Седмица в астрофотографията: От съединението на Венера и Юпитер до космическите облаци
Наградиха прокурор от Добрич за разследване на телефонни измами
Мишки плъзнаха от сметище край варненски курорт
Обявиха обществена поръчка за ремонта на Летния театър във Варна
Туристическият бранш скочи срещу пътните ремонти през активния летен сезон
Жена е блокирана в смазан бус на АМ "Хемус"
Иран няма намерение да се отказва от контрола си над Ормузкия проток
Русия създава модел за прогнозиране на пазара на горива
Коефициентът на заетост в ЕС расте слабо през първото тримесечие на 2026 г.
Порталът със свободните места за специализанти по медицина ще работи от 2027 г.