Редица изследвания показват, че слушането на класическа музика може да има различни позитивни ефекти върху мозъчната дейност, настроението и дори здравето. Едно от най-известните в тази област е на така наречения "ефект на Моцарт".
През 1993 г. учeни от Университета на Калифорния в Ирвайн откриват, че слушането на соната за две пиана в ре мажор на Моцарт за кратък период може временно да подобри пространствено-визуалните способности на слушателите. Това откритие предизвика голям интерес и множество последващи изследвания, които се опитват да установят дали класическата музика може да подобри и други аспекти на когнитивната функция.
Класическата музика също има способността да влияе върху емоционалното състояние на слушателите. Различни мелодии и тонове могат да предизвикат различни емоции - от спокойствие и релаксация до радост и възбуда. Музиката на композитори като Бах и Бетовен често се използва в терапевтични сесии за намаляване на стреса и тревожността. Съществуват доказателства, че слушането на класическа музика може да понижи нивата на кортизол - хормона на стреса, и да повиши производството на допамин, който е свързан с чувството на удоволствие и награда.
Независимо дали слушате музиката на Моцарт за подобряване на концентрацията, или се наслаждавате на релаксиращите мелодии на Дебюси, класическата музика предлага богат и дълбок свят от възможности за подобряване на мозъчната функция и общото благополучие.
Четете повече в puls.bg.
Снимка: Pexels
10 неща, които елегантните дами не носят през лятото
Аркади Шарков: Течове в здравеопазването винаги е имало
Славия победи с класическото 3:0 Ботев Враца
Защо продължителното пътуване влошава хроничната тазова болка при мъжете?
Нова надежда при макулна дегенерация: Иновативна система за продължително лечение
Остра чернодробна недостатъчност след топлинен удар
България е с най-висока честота на вроден сифилис в ЕС!
Археолози: Древните гърци са носили бижута от метеорити
Илън Мъск с мрачна прогноза за спасяването на Starship
Какво ще видим по време на пълното слънчево затъмнение на 12 август 2026 г.
Коя е държавата с най-много пирамиди в света?
Куриоз: Изритана топка по време на мач причини верижна катастрофа (ВИДЕО)
Наблюдаваме частично пълно слънчево затъмнение от България
НСИ показва как се променя официалната статистика с изложба в Морската градина на Варна
Мъж без книжка, опита да избяга от полицаи във Варна
Ясни са победителите в 50-ия юбилеен международен бридж фестивал „Варна“
Стратезите на JPMorgan повишават целевото ниво за индекса S&P 500
Европейските борси поеха глътка въздух близо до рекордния връх
КЗП е наложила санкции са за 1,31 млн. евро през периода на двойното обозначаване на цените
Украйна подпали в Сибир един от най-големите нефтохимични комплекси в света