Киселото мляко е чудесна храна, която ни осигурява магнезий, цинк, витамин B12 и други хранителни елементи. Ако не страдате от непоносимост към лактоза, натуралното кисело мляко може да се комбинира с овесени ядки, да е съставна част на вашето смути, да накисвате в него семена от чиа и т. н. Вкусно, но и със съществени ползи за женското здраве, като:
Намален риск от заболявания
Жените, които консумират често кисело мляко имат по-малко рискови фактори за развитието на хронични заболявания, като киселото мляко дори може да подобри качеството им на живот и да увеличи продължителността му.
Според проучване от 2013 г., публикувано в Nutrition Research, редовната консумация на кисело мляко е свързана с по-ниско кръвно налягане, нива на кръвната глюкоза и триглицериди, по-малко инсулинова резистентност в сравнение с липсата на тази храна в менюто. Учените смятат, че жените, в чиито хранителен режим се включва редовна консумация на кисело мляко са с по-малък риск да развият хронични заболявания, като сърдечносъдови и диабет.
Може да намали риска от остеопороза
Киселото мляко е богато на някои ключови хранителни вещества, които помагат за поддържане здравето на костите, като калций, протеини, калий, фосфор и витамин D. С напредването на възрастта костите ни губят своята плътност, а това ни излага на по-голям риск от костни фрактури. Според западни изследвания, консумацията на поне три порции млечни храни, като кисело мляко, на дневна база, може да помогне за поддържане на костната маса и здравина. Не на последно място, дамите страдат по-често от остеопороза в сравнение с мъжете.
Помага в контрола на апетита
Киселото мляко е богато на протеини, благодарение на които ние се чувстваме по-сити и това ни помага да контролираме общия прием на калории. Според проучване от 2013 г., публикувано в Appetite, жените, консумиращи за следобедна закуска натурално кисело мляко с нормална масленост са имали забавено последващо хранене в сравнение с жените, които консумирали нискомаслен продукт.
Повече по темата четете в Az-jenata.bg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Двама ранени при пожар в къща край Севлиево
Полицията изненада над 100 шофьори при акция срещу гонки край Пловдив
Доналд Тръмп заяви, че обича инфлацията
Как се развива острата психотична реакция след употреба на ЛСД?
ВМА организира безплатни прегледи за пациенти с атопичен дерматит
Още 12 военни парамедици завършиха обучението си във ВМА
“Майчин дом“ и НКБ спасиха бременна с аортна дисекация и близнаците ѝ
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Мачовете по ТВ днес (11 юни)
ВиК-ремонт оставя голяма част от Варна, Игнатиево и Аксаково без вода
Без ток във Варна на 11 юни 2026
Хороскоп за 12 юни 2026
Времето във Варна на 11 юни
Правителството работи върху дългочакана енергийна стратегия с нови ядрени мощности
Швейцарски градове са с най-скъпите жилищни пазари в Европа
Мащабният проект за европейски изтребител се разпадна. Какви са вариантите сега?
Dow се срина с над 900 пункта, разпродажбите в сектора на чиповете се засилиха