fallback

YouTube е привлякла над 50 млн. абонати, които плащат за музикалната им услуга

През последното десетилетие Google експериментира с таксуването за музика

02.09.2021 | 23:47 Автор: Юлия Христова

YouTube е привлякла над 50 млн. плащащи абонати към своята музикална услуга – голямо постижение за видео услугата на Google, която отдавна е критикувана от звукозаписни компании и холивудски студиа за това, че предлага творбите им безплатно, пише Bloomberg.

50-те милиона включват хората, които плащат за YouTube Music, клиентите на YouTube Premium, които получават музика като част от абонамента си, както и клиентите, които все още са в период на тестване на услугата, Компанията не разкрива колко приходи генерира от абонаменти, нито средната цена, която потребителите плащат.

През последното десетилетие Google експериментира с таксуването за музика, като предложи няколко различни продукта и марки без много успех. Но представянето на текущата ѝ музикална услуга, пусната през юни 2018 г., предполага, че YouTube най-сетне е установила как да накара много от потребителите си да плащат за музикално съдържание. YouTube е най-бързо растящата платена музикална услуга в света според Midia Research и вече включва около 8% от световните абонати. Spotify е първа по марж.

Това са добри новини за инвеститорите в компанията майка на YouTube – Alphabet. Бизнесът на YouTube с безплатно съдържание, включващо реклами, вече я направи една от най-големите медийни компании в света. YouTube отчете 7 млрд. долара рекламни приходи за последното тримесечие, което е с 84% повече спрямо година по-рано.

Бумът на абонаментите дава на YouTube два източника на растеж. По думите на глобалния лидер на YouTube в сферата на музиката Лиор Коен има хора, които са готови да плащат, като гледат [реклами - бел. ред.], и такива, които са готови да плащат абонаменти.

„И двата типа са еднакво важни“, коментира той.

Когато YouTube нае Коен преди пет години, за да управлява музикалния ѝ бизнес, новината беше посрещната с голяма доза скептицизъм в индустрията.

Коен дойде от хип-хоп сцената от 80-те години, след като беше работил със звезди като Run-DMC, LL Cool J и Beastie Boys, а след това се изкачи нагоре и помагаше за управлението на една от трите най-големи звукозаписни компании – Warner Music Group.

Но YouTube беше различен случай – технологична компания, притежавана от дори по-голяма технологична компания, след като и двете са основани на идеята, че информацията трябва да бъде безплатна и леснодостъпна. Компанията е съдена за нарушаване на авторското право, а мнозина в развлекателния бизнес я определяха за „зло“, пише investor.bg.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК  

fallback
Още от Техно
fallback