Браншовете, които спечелиха от пандемията

Производителите на велосипеди, пъзели и компютърни игри постигнаха успехи

01.02.2021 | 18:20 Редактор: Ралица Братанова
Браншовете, които спечелиха от пандемията

Пандемията несъмнено нанася огромни щети на икономиката. Но някои отрасли процъфтяват - ето кои са големите печеливши.

Спокойствието зарежда

Голямото търсене на пъзели във времената на пандемия осигури значителен ръст на бранша през 2020-а година. Оборотът на най-големия производител в сектора Ravensburger се увеличи с 20 процента и достигна 632 милиона евро. Компания е продала над 28 милиона пъзели - 32 процента повече, отколкото през предишната година, пише "Дойче веле".

Пуф-паф

Ръст е отчетен и при производството на модели на влакчета, които са много популярни в Германия, включително сред политици - като например вътрешния министър Хорст Зеехофер (на снимката). Лидерът на пазара Märklin е получил през ноември 50 процента повече поръчки, отколкото в същия период през 2019. Фирмата отбеляза значителен оборот и по време на първия локдаун през март и април.

Добрата форма изисква жертви

Принципно важи: който поддържа хората в добра форма, печели. И тъй като по време на пандемията фитнес залите са затворени, цените на фитнес уредите скочиха рязко. Както информират от Федералната статистическа служба, през декември спортуващите е трябвало да похарчат 13,1 процента повече пари за уреди, отколкото година по-рано.

Колоезденето е модерно

Още през лятото мнозина, решили да си купят ново колело, се сблъскаха с проблеми - магазините бяха изпразнени. По данни от допитване на социологическия институт "Аленсбах", делът на хората, които ежедневно карат колело, е нараснал в сравнение с миналата година от 17 на 22 процента. Съгласно проучването мнозина искали да карат по-често и след кризата.

Хайде в планината!

Във времената на пандемия германците се впуснаха да обикалят природата. "Пандемията стана причина за истински разцвет на разходките в природата", констатират от Германския туристически съюз. Жалко само, че с туристически обувки и друг вид инвентар за излети не може да се спечели толкова много, колкото с електрическите велосипеди. Но пак е отбелязан ръст.

Бум на домашните ремонти

Оставайки трайно вкъщи, мнозина се впуснаха да усъвършенстват пространството у дома, което доведе до бум в търсенето на стоки от магазините от типа "Направи си сам". Фирмите в бранша регистрират плюсове в оборота от около 20 процента.

Най-желаният коледен подарък

Поради невъзможността да се правят разнообразни покупки и да се обикаля по магазини, айфонът привлече особено голям интерес. Резултатът: през четвъртото тримесечие Apple е продал точно 90 милиона бройки, благодарение на което оборотът за периода е надхвърлил 100 милиарда долара.

Магията на компютърните игри

По мое време играехме на компютърни игри само когато родителите бяха на кино. Днес тези игри водят до ръст дори в брутния национален продукт. Тъй като PlayStation 5 и Xbox Series X далеч не са безплатни.

Апетитът идва с яденето

Както геймърите, така и почитателите на сериалите изпитват глад - затова се обръщат към фирмите доставчици на храна, които в момента също процъфтяват. Пицата, бургерите, суши и други вкуснотии пристигат директно вкъщи с няколко натискания на мишката, което със сигурност ще доведе до наплив към фитнес залите, след като бъдат отново отворени.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК