fallback

Всяка медия е призвана да отглежда интелекти: Евелина Гечева

Евелина Гечева, Академика БГ

10.09.2015 | 20:00

Разговаряме с Евелина Гечева за подготовката на младите кадри за започване на работа, както и за готовността на компаниите да им осигурят допълнително обучение за конкретната среда, сектор, индустрия, в която работят. Управителката на портала Академика БГ коментира и въпроса за мястото на медиите в образователния процес.

Още по темата

Bgonair.bg: Какви допълнителни знания са необходими най-често за новоназначените ви служители според спецификата на индустрията, в която работите? Евелина Чегева: Най-често им е необходимо да познават образователните институции у  нас и в чужбина, както и да имат висока езикова култура.

Обучавате ли новоназначените служители допълнително? Колко често ви се случва? За всеки или за всеки втори нов служител? Е.Г.: Всеки новопостъпил се обучава според дейността, която ще извършва. Най-често обучението е свързано с онлайн компетентности.

Забелязвате ли желание у служителите си да научават нещо ново, което да използват в работата си? Разбира се, повечето подхождат с ентусиазъм към усвояването на нови знания и умения. Това обаче е доста индивидуално. Някои хора се обиждат дори при най-малкия намек, че за работата ще им трябва някакво ново умение. А когато работата ти е свързана с комуникация, трябва да се учиш всеки ден. Всеки ден, без изключение, има нещо ново. Ако решиш, че знаеш всичко, на другия ден ще те изненада някаква ситуация, в която ще си безпомощен без необходимото знание.

По-младите или по-опитните служители имат по-често и повече желание да научават нови неща? Определено по-младите имат по-голямо желание да се учат. Опитните в повечето случаи смятат, че знаят всичко. Как медиите могат да помогнат в образованието на младите хора и обществото? Медиите могат да помогнат много. Преди всичко темата за образованието трябва да излезе от зоната на второстепенните неща и да заеме водеща позиция. Образованието е най-важното за нациите, които искат да бъдат развити и проспериращи. Наред с това медиите би трябвало да показват все повече положителните резултати, а не само да тиражират негативните.

Имат ли място медиите в процеса на образование? Да, при това вече има доста добри примери. Съществуват както български, така и чужди образователни портали, в които има и интересни четива, и новини от сферата на науката, и уроци. Всяка медия е призвана да има образователна функция. Ако има добро желание, тя може да бъде такава, да възпитава и да отглежда интелекти и мислещи хора, както и да помага за реализиране на потенциала им.

Eвелина Гечева e управител на образователния портал Академика БГ. Академика БГ е медиен партньор на конференцията Образование и медии в София на 5 октомври 2015, организирана от Bulgaria ON AIR в сътрудничество с Bloomberg TV.

 

fallback
fallback