Между 1200 и 1500 лева е заплатата на един шофьор на градския транспорт в София. Тя се формира по няколко показателя - основната заплата е един компонент, над нея започват да се трупат други като стаж и квалификация. Това разкри зам-кметът на София по транспорта Евгени Крусев в предаването "България сутрин" по повод вчерашния протест на един от шофьорите на линия 84, който блокира депото в в столичния квартал "Дружба".
Крусев съобщи, че на въпросния водач вече е наложено дисциплинарно наказание и то е "освобождаване от работа".
"Възможно е да има основания за протест, но това не е формата, засягайки стотици хора по спирките да мръзнат на минусови температури. В столичния транспорт има две синдикални организации, на които шофьорите са членове и съответно ръководството на дружеството е в постоянен диалог с тези синдикални организации, които следва да имат този диалог между работници и ръководство и да се върви към решаване на проблема, ако има такъв", обясни Крусев.
Зам.-кметът на София по транспорта е разпоредил и проверка как шофьорите ползват почивните си дни. По думите му, ако се установят неточности и се почива по-малко, ще се вземат съответните мерки.
Пътуването с градския транспорт е най-сигурният начин за придвижване в града, подчерта Крусев. Той отбеляза, че водачите не се санкционират за закъснения заради натоварения трафик в столицата.
Условията на работа и комфортът за пътниците са свързани и се изразява в подобряване на качеството на услугата - това засяга и шофьорите, и пътниците, посочи още Крусев.
"Ние инвестираме усилено в подмяна на превозни средства, така че шофьорите да имат едни по-добри условия на път, а пътниците - по-добри условия на пътуване. Целим през следващите няколко години средната възраст на автопарка в автотранспорта да бъде между 5 и 7 години", съобщи той.
Видеонаблюдението е един от топ приоритетите, разкри още столичният зам.-кмет по транспорта.
"Планираме да изградим видеонаблюдение в абсолютно всички превозни средства, включително и по някои от най-натоварените спирки на градския транспорт, така че да имаме по-обхватна картина какво се случва вътре в самите превозни средства, което касае сигурността не само на водача, но и на нашите пътници", заяви той.
Крусев потвърди, че има двоен спад на продажбата на талони за еднократна употреба, но по думите му това е нормално да се случи, тъй като има двоен ръст при закупуването на дългосрочните превозни документи заради понижението на тяхната стойност.
Нинова: Преправеният бюджет е по-голяма измама от предишния
Проф. Павлов: Държавата ни започва от 632 г., Кубрат е първият български владетел
50-годишната гимнастичка Чусовитина се готви за квалификациите за Олимпиадата 2028
Д-р Даниел Ставрев: 35 вече не е граница за успешна инвитро процедура, а индивидуална величина
Защо ставите страдат повече при студено време?
Откриха първия единичен ген, който директно причинява психични заболявания
Еластография на панкреаса – ултразвуково изследване за ранно откриване на болести на панкреаса
На 9-10 декември се очакват силни магнитни бури
Суперкомпютри създават най-пълния модел на акреция на черни дупки
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Инвеститорите насочват поглед към решението на Фед за лихвите тази седмица
Японските власти потвърдиха по-дълбокото свиване на брутния вътрешен продукт
Тръмп предупреди за регулаторни трудности пред сделката между Netflix и Warner Bros.
Renault: ЕС трябва да внимава с прага при изискването за местно произведени авточасти