България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Какво става с кандидат-президентската кампания?

Десните - като по учебник, гласуването в чужбина - без автоматични секции

12.09.2016 | 08:52 Редактор: Луиза Божинова
Какво става с кандидат-президентската кампания?

Какво става с кандидат-президентската кампания? Директорът на "Галъп" Първан Симеонов и Десислава Христова от "Гласувай без граници" - организацията за провеждане на честни избори в България - обсъдиха темата в предаването "България сутрин".

"Без съмнение водещата партия има предимство, защото е водеща. Те са уверени в своето предимство, защото няма да им остане време за кампания, вероятно ще извадят човек, който вече е рекламиран достатъчно", каза Симеонов. "Превръщането на късни кандидати в трайна традиция е един от неприятните процеси в най-новата политическа история", допълни той.

За вече излъчените кандидати Симеонов посочи, че в общи линии "всички десни са като по учебник".

"Генерал Румен Радев и Илияна Йотова са двойка, която трябва да излъчва това, което левицата се опитва да излъчва. Реформаторите - абсолютно христоматийна двойка, евроатлантическа, с Трайчо Трайков и Съби Събев", коментира политологът. Според Симеонов ГЕРБ изчакват всички политически сектори да се скарат и сдобрят по няколко пъти и ще излязат, когато техните опоненти изглеждат по-амортизирани.

Във връзка с вота в чужбина Десислава Христова заяви, че политическите тактики не сработват от гледна точка на това, че се набляга на пиар вместо на информиране на избирателите.

"За вота зад граница има сериозни притеснения дотолкова, доколкото автоматични секции няма. Такива ще има в дипломатическите и консулските представителства, но извън тях ще трябва да се подават 60 заявления", обясни Христова. По думите й биха могли да възникнат проблеми в особено големи градове като Лондон, защото не е ясно как може да се образува втора секция в посолство в Лондон.

По отношение на цената на изборите, която е 47 милиона лева, Десислава Христова каза, че те са сравними с изборите миналата година, когато са били 50 милиона.

"В държава, в която доверието в системата е толкова ниско ние непрестанно се презастраховаме и това ни струва по-скъпо", посочи Христова. "Не цената на изборите е важна, а цената на кампанията и за какво са похарчени парите", заключи тя.