WhatsApp става безплатна

Таксата ще отпадне до няколко седмици

18.01.2016 | 17:04
WhatsApp става безплатна

WhatsApp, компанията, собственост на Facebook обяви в понеделник 18 януари, че услугата става безплатна. В съобщение на сайта си WhatsApp обясни, че много потребители нямат дебитна, нито кредитна карта и се страхуват да не изгубят връзка с приятелите и семейството си.

Таксата ще отпадне в следващите няколко седмици, съобщи компанията.

"Близо 1 млрд. души по света днес разчитат на WhatsApp да останат във връзка с приятели и семейство.. Затова вече няма да начисляваме абонаментна такса".

Още по темата

Досега приложението можеше да свали и ползва безплатно първата година, но от втората искаше такса от 1 долар или 1 евро.

Няколко години компанията питаше потребителите дали са готови да плащат. "С разрастването си разбрахме, че това не е добър подход".

Компанията твърди, че няма да пуска реклама на трети страни.

От тази година започва да тества инструменти, които ще позволят на потребителите "да общуват с бизнеси и организации, които вие искате да чуете".

"Това може да означава комуникация с вашата банка дали последната транзакция е била измама или с авиокомпания за закъсняващ полет.

Създадена преди 7 години WhatsApp бе купена на 19 февруари 2014 за 19,2 млрд. долара от Facebook.

Според компанията в момента тя има 1 млрд. абонати.

WhatsApp се конкурира с все по-голям брой услуги за незабавни съобщения и телефония по интернет като Skype на Microsoft, Hangouts на Alphabet, Viber на Rakuten и Facertime и Message на Apple.

 

Ако сте използвали WhatsApp в последните 6г., откакто е пуснато приложението, сигурно никога не сте плащали такса. Повечето потребители, включили се от началото получиха право на безплатно ползване "завинаги", но в последните години компанията пусна абонамент за новите юзъри, пише The Verge.

Основателят на WhatsApp Ян Кум каза в понеделник, че компанията изоставя абонаментната такса, за да премахне бариерите за някои потребители.

"Наистина не става много добре", каза Кум на конференцията DLD в Мюнхен, цитиран от re/code.

 

Същата стратегия за безплатно ползване стои и зад Facebook Messenger, собствената услуга на Facebook за кратки съобщения. Заедно с Messenger, Facebook вече предлага на потребителите да говорят с компании и изгражда нови функции като плащания или възможността да си поръчате кола от Uber.