36г. от кацането на Аполо 12 на Луната

NASA пусна оригинална снимка от кацането на Лунния модул

19.11.2015 | 21:22
36г. от кацането на Аполо 12 на Луната

Американската космическа агенция пусна снимка от кацането на модула Apollo 12 (LM) на Луната преди 36г.

Снимката е направена в лунна орбита от борда на свързаните команден и сервизен модул (CSM) на 19 ноември 1969. На борда на Лунния модул бяха астронавтите Чарлз Конрад Джуниър-командир /трети полет/ и Алън Л. Бийн, пилот /първи полет/.

Снимката, публикувана от NASA на сайта на агенцията nasa.org е с посочени координати 4.5 градуса западна дължина и 7 градуса южна ширина.

Най-големият кратер на преден план е Птолемей, а по-малкият от него - Хершел.

Астронавтът Ричард Р. Гордън Джуниър /втори полет/ остана в орбита, докато Конрад и Бийн се прилуниха, за да изследват повърхността на спътника

Още по темата

Вторият полет с човек до Луната

Мисията на САЩ Аполо 12 е втория пилотиран полет до Луната. Нейният знак включва: Луната, звездно небе и ветроход.

Ветроходът означава, че целият екипаж е от флота и символично свързва епохата на клиперите с ерата на космическите полети, обяснява NASA.

Както ветроходите приближаваха до Америка далечни брегове и белязаха нарастващото значение на моретата в развитието на страната, така космическите кораби откриха пътя към други планети и Аполо 12 бележи нарастващото значение на космическите знания, натрупани в по-ранни мисии.

Частта от Луната, включена в знака на Аполо 12 е от Океана на бурите, там, където кацна екипажът.

Цялата история е тук.

Мисията

Аполо 12 стартира от космическия център Кенеди във Флорида на 14 ноември 1969. Кацането на Луната бе извършено с автоматично насочване и минимални ръчни корекции във финалната фаза, съобщава Музеят на авиацията и космонавтиката Смитсониан в САЩ на сайта си.

Прецизното кацане бе от изключително значение за бъдещата програма за изследване на Луната, защото позволяваше да се изпълняват мисии с кацане на неравен терен.

Вече на повърхността, екипажът заби знамето на САЩ, проведе слънчев експеримент и събра проби. След седемчасова почивка екипажът започна геоложко проучване на площ 1311 метра, продължило около 03:50ч. Пробите, донесени на Земята от Аполо 12 /34,4 кг/ са тъмни скални отломъци, на възраст стотици милиони години по-млади от тези, събрани от Аполо 11.

Екипажът снима космическия кораб Surveyor III, който бе кацнал на лунната повърхност през април 1967 и прибра негови инструменти, както телевизионната камера на модула, която сега е в Музея на авиацията и космонавтиката Смитсониан в САЩ.

Екипажът на Аполо 12 бе в карантина 21 дни след завръщането си.

Теориите

Ранните изследователски мисии в Космоса, включително програмата Аполо на НАСА са изключително опасни, стресиращи и героични – те са едно от най-големите постижения в човешката история, но и цената, която бе платена за тях бе огромна.

Един от известните автори на конспиративни теории, Ричард Хогланд твърди за лунните мисии на NASA, че никога не са се състояли, а астронавтите са били държани под хипноза. Като довод привежда факта, че не помнят нищо от престоя си на Луната, а само технологични детайли от полета.

Астронавтът Бъз Олдрин /Аполо 11/, един от ключовите участници в проекта Джемини и вторият човек, стъпил на Луната разказва в автобиографията си „Завръщане на Земята“ /Return to Earth/ за полета на Аполо 11 и ефектите, преживени от него след това. В нея докторът по астронавтика от МИТ и бивш военен пилот от Корейската война откровено говори за дълбоката си депресия, алкохолизма си, „нервния срив“ и развода си след завръщането.