Стартъпите в Париж процъфтяват

Компаниите от дигиталната сфера във Франция произвеждат 5,5% от БВП на страната

31.08.2015 | 15:47 Редактор: Велко Каменов
Стартъпите в Париж процъфтяват

Като чуете думите Франция и технологии в едно изречение, пред очите ви може да се появяват отрицателни картини, свързани с опита на правителството да отложи продажбата на Dailymotion и съпротивата срещу навлизането на услугата Uber в страната. Истината обаче е, че стартъпите във Франция процъфтяват. Става въпрос за компании като Criteo, която вече се търгува на борсата NASDAQ и се оценява на 2,6 милиарда долара. Deezer и Bla Bla Car пък искат да наберат по 1 милиард долара.

Компаниите, работещи в дигиталната сфера във Франция, не допринасят толкова много към БВП на страната, както във Великобритания със своите 5,5% от БВП спрямо 10% във Великобритания по данни на McKinsey от 2013 г. Този дял обаче се увеличава. Както може би предполагате във Франция липсват сериозни бюрократични спънки. Стартирането на бизнес в страната отнема по-малко време(4,5 дни) в сравнение с Великобритания(6 дни) и Германия(14,5 дни).

Амбициозният стартъп Sigfox иска да се превърне в лидер в сферата на Интернета на нещата и да изгради мрежата за свързани обекти. Вместо да се фокусира върху големите информационни масиви, компанията иска да работи с малко информация и с прехвърлянето на много прости съобщения между свързани обекти като билбордове, домакински уреди или дори домашния ви любимец. Главния изпълнителен директор на Sigfox Людовик Льо Моан заяви, че планира IPO през 2017 г. на борсата NASDAQ.

В същото време министърът по дигиталните въпроси на Франция Аксел Льо Мари заяви, че работи по въпроса да накара компании като Google, които избягват плащането на данъци във Франция, въпреки че извършват дейност в страната, да започнат да го правят. Според нея обаче трябва да се търси решение и споразумение на европейско ниво.