Доходоносен ли е бизнесът със спортни гълъби?

Любопитни факти от света на спортните гълъби

25.02.2015 | 13:09 Редактор: Велко Каменов
Доходоносен ли е бизнесът със спортни гълъби?

Николас Гиселбрехт започва бизнеса си със спортни гълъби през 2000 г.,  стартирайки сайта Pigeon Paradise( Рай за гълъбите), в който се помества всякаква информация за спортните гълъби и за състезанията с тях като цяло. По-късно бизнесът се разраства и компанията, вече известна като PIPA, се превръща институция в света на спортните гълъби.

Сред основните сфери на дейност на компанията са организирането на търгове за спортни гълъби и отглеждането и размножаването на най-добрите породи от тях. Главният изпълнителен директор на компанията отъждествява търговете на PIPA за спортни гълъби с търговете в други сфери на двете най-големи аукционни къщи в света – Кристис и Сотбис.  

Така през 2013 г. PIPA провежда търг, на който гълъбът Болд е продаден на един от най-богатите хора в Китай за 310 хиляди евро. До момента това е най-скъпият гълъб, продаден някога. PIPA продава между 5 и 10 хиляди гълъба годишно на обща стойност от над 20 милиона евро. Китай е най-големият пазар за спортни гълъби в света и 15% от приходите на компанията идват от там. Други големи пазари за гълъби са Ирак, Тайван и САЩ.

Гиселбрехт подчертава, че начинът, по който се размножават гълъбите е много важен. Родителите на малките трябва да са в добро състояние и здрави. Когато пиленцата пораснат и вече са на 5-6 месеца вече могат да започнат да се състезават.
Високата цена на спортните гълъби води и до наглед абсурдни ситуации. В Тайван например някои хора ловят гълъби с мрежи по време на състезания и после искат откуп за тях.