Правилното пространство, на правилната локация означава силна ритейл платформа: Аткинс

17.02.2015 | 12:39
Правилното пространство, на правилната локация означава силна ритейл платформа: Аткинс

Главният изпълнителен директор на Hammersmith Дейвид Аткинс коментира резултатите на компанията, коментира и трендовете в ритейла във Великобритания. С Аткинс разговаря Анна Едуардс от студиото на Bloomberg в Лондон.


Обявихте добри резултати, обяснихте, че това се дължи на възстановяването на потреблението във Великобритания. Че това помага на прайм ритейла.

Относно френската страна на бизнеса си казвате, че насърчавате подобренията. Колко различни са тези различни части на бизнеса ви в момента? Британските и френските операции?

Относно Великобритания, няма съмнение, че възстановяването в ЮИ част навлезе в цялата страна. Така че виждаме ръст в продажбите от 2,5-3% в цялата страна. Това ръководи търсенето от самите ритейлъри и ни позволява на растем с около 2,6% във Великобритания.

Франция е по-бавна. Там продажбите са на минус 1%, но това е подобрение за последните 12-18 месеца.

Във Франция има искра на надежда. Например те облекчават законите за търговия в неделя, което ще подкрепи търговските операции.

Ние искаме да осигурим пространство в правилната локация.

Например отворихме търговски център в Марсилия миналата година. Имаме 8 млн души, които са влезли в него.

Ритейлърите казват, че като цяло там нещата вървят над очакванията.

Правилното пространство, на правилната локация означава силна ритейл платформа.

 

Казвате, че сте уверен за възможността на компанията да осигури устойчив ръст. Ще имаме избори след 80 дни. Какви усложнения би могло да има в изборите за вас? Какво ви изнервя или какво е посланието, което политиците искате да чуят от ритейл сектора?

Бих искал възстановяването във Великобритания да не бъде смущавано по никакъв начин от изборите. Мисля, че има основание да се смята, че която и партия или комбинация от партии да дойде на власт, те го разбират.

Ръстът и заетостта ще продължат и затова смятам, че с намаляването на цените на петрола, които виждаме, намаляването на цените на храните дава повече свободни средства у хората. Убеден съм, че потреблението ще продължи.

Така че не съм особено разтревожен от политическа гледна точка.

Медийните спекулации, че ще има лека пауза в потреблението - според мен това ще е за кратко.

 

Значи няма определена коалиция или съюз между партии, които биха били по-добри или не за ритейла?

Не. Ритейл индустрията осигурява 5% от БПВ в тази страна. Ритейлът плаща около 20% от всички търговски данъци. Всъщност всички големи партии обявиха, че ще преразгледат системата в страната след изборите. Това е много добър пример за това, че какъвто и да е резултатът, би трябвало да има някакъв позитивен ефект за ритейла.

Като говорим за големите супермаркети във Великобритания, чуваме много за възхода на дискаунт магазините. И в известен смисъл това става за сметка на някои по-традиционни

Още по темата

. Как приемате този тренд, когато планиране нови пространства, шопинг центрове?

Нашата работа е да управляваме търсенето. Ако имаме една група, която расте, ние трябва да й предоставим пространство.

Откриваме, че имаме като цяло ръст в търсенето на по-малки магазини отколкото преди.

Така че не вярвам, че това е сериозен проблем за нас.

Всъщност ако погледнете някои от големите супермаркети, например Tesco, те затварят 45-49 магазина. Това е по-малко от 1% от общата им следа.

Така че докато заглавията са големи, всъщност, на място разлика почти няма за нашите търговски паркове.