Клиентите се вълнуват по-малко от брандовете: Дън

20.11.2014 | 15:14
Клиентите се вълнуват по-малко от брандовете: Дън

Коментар от Лондон на Едуина Дън,  директор Starcount, за Анна Едуардс, МАнъс Крани и Марк Бартън на лоялността на клиентите, появата на "смарт маркетинга" и тенденциите, които вижда в ритейла в предаването на Bloomberg “Countdown.” (Source: Bloomberg)


Като гледам ръста на намаленията и битката на всички традиционни търговци за коледния клиент с големи, бляскави рекламни кампания, искам да ви питам къде сме в лоялността? Какво ви говорят данните за лоялността в търговията на дребно?

Ние винаги сме успявали да разбираме клиентите по-добре от другите. Това е пътуване без край. Когато започнеш да разбираш клиентите, се появяват повече канали, по-голямо фрагментиране.

Ние не просто харесваме само луксозни стоки, ние харесваме продукти със страхотна стойност, ставаме по-сложни като клиенти.

Да разбереш какво иска клиентът става все по-трудно!

Рекламата, големите реклами са едни и същи за всички.

 

Още по темата

Гледам си тази сутрин в портфейла - в него виждам няколко различни бранда: имам карта от авиокомпания, карта на голям ритейлър и на среден ритейлър. Интересно, аз съм най-лоялен на картата на авиокомпанията, защото те не си говорят непрекъснато с мен. Дават ми истински ценни предложения, за да остана при тях като авиокомпания. Имам и една зелена карта. Те знам откъде ми е. Анна казва, че е за кафе. Какво ни привързва към тези карти за лоялност?

Според мен става дума за това, че не самите ние сме лоялни към компаниите. Имаме само няколко неща, които обичаме категорично - това са неща, различни от брандовете.

Не сме особено запалени по повечето брандове.

Ние обичаме музиката си, таланта..

Има няколко неща, които обичаме, но като цяло обичаме повече другите неща, не брандовете. И можем да го измерим.

Можем да видим, че вие може да обичате да карате колело или да ходите на кино повече от всичко. Оценката е от 1 до 10.

Лоялността е от компаниите към клиентите, да ги разпознават и награждават.

Ако една карта в портфейла ви привлича по-често вниманието ви, това е защото компанията, която комуникира с вас, го прави много добре.

 

Още по темата

Как това се отразява на различните индустрии? Има всякакви индустрии, включително изкуства и наука, нали?

Светът на изкуството е много интересен, защото хората са запалени по театър и кино или за арт фестивалите в страната. Има хора, които ходят на определени спектакли по 20 пъти в годината.

Можем да измерим тези резултати, да открием къде са хората.

Това означава доста свободни средства. Това са хора, които са силно ангажирани в нещо, за което избират да си харчат парите. Това показва жизнения стандарт на хората.

 

Вашият бизнес се основава на технологиите. Вие сте наели много хора с технологични познания, знам, че сте работили за кампанията Your Life, която в последната седмица. Как мислите, че стигате до вашия таргет-деца и млади хора? И пропастта, която бизнесът ни казва, че съществува в способността му да наема - 39000 - твърде малко завършили с инженерни умения годишно във Великобритания. Как затваряме тази пропаст?

Това е голямо предизвикателство. Настройката на младите хора за науката е по-скоро като за нещо в миналото. По-скоро виждат нейната нишова роля, в лабораториите или в представата за хора с каски, покрити с масло.

 

Но има много наука в това, което вие правите в опит да научите дали клиентите са лоялни и към кого.

Това е много креативна област.

Уменията в обработка на big data, науката за данните..

Това е изключително креативна област.

Разказването на истории с данни - това е брилянтно.

Мисля, че става дума за намиране на подходящия език, на който хората да реагират.

Защото има определени думи, които са объркващи. Ние трябва да намерим език, който казва, че това е много вълнуваща кариера. Такава, която много бързо ще ги възнагради.

 

Вие следите социалните медии от гледна точка на ритейла, но и от комуникационна. Къде е ролята на социалните медии в затварянето на тези пропасти?

Този въпрос силно ме вълнува.

Най-хубавото в социалните медии е това, което избираме да правим в свободното си време. Дава ни представа как хората избират да живеят. Това е много интересен начин да се разбере какво слушат или гледат хората.

 

Кой е най-вълнуващият тренд, който забелязвате? Вие измервате над 1 млрд души, 1200 влияния на социалните медии. Кой е най-вълнуващият тренд, който виждате?

Това, за което говорите, се следи от изключително много хора. Комбинацията от това кого следват хората в новините, политиката, е силно определящ елемент за общностите.

Така ние откриваме общности от хора, които ви следват много внимателно.

И можем да открием и хората, които не само ви следват, но които усилват всичко, което казвате.

Това е невероятно.