Пилотът на дрон в САЩ: на 17г и със сертификат

16.02.2015 | 16:25
Пилотът на дрон в САЩ: на 17г и със сертификат

FAA, авиорегулаторът на САЩ предложи мерки за полетите на търговските дрони, които могат да премахнат някои ограничения, но все още ще забраняват дейности като доставка на товари и проверка на тръбопроводи, които компаниите искат да развиват като потенциален пробив за технологията.

Мерките бяха предложени на 15 февруари 2015.

Дългоочакваният проект на FAA ще изисква пилотите на дроните да получават специални пилотски сертификати, да стоят далеч от групи от хора и да правят само дневни полети.

Скоростта се ограничава до 160 км в час и височина до 152 метра.

Правилата предвиждат пилотите да поддържат визуална връзка с радио-управляемите дрони, което може да ограничи обхвата им и да не позволи проверките на тръбопроводи, далекопроводи и реколта в изолирани или отдалечени райони.

Компаниите разчитаха точно на това предимство на дроните.

 

FAA признава, че режимът ограничава използването на безпилотните устройства, но казва, че полетите биха могли да се осъществяват с помощта на втори контрольор, който да работи заедно с пилота на дрона.

"Така не се нарушава правилото да поддържане на визуален контакт с дрона", каза Майкъл Хуерта от FAA, цитиран от Ройтерс.

Правилата са били подготвяни близо 10 години, но все още не са минали обществено обсъждане и редакция, преди да влязат в сила - процес, който се очаква да продължи поне една година.

 

Ако се запазят в сегашния си вид едва ли ще помогнат на Amazon да започне да доставя пратки с дрони, защото се изисква пилотски сертификат от FAA, както и поддържане на визуален контакт - фактори, които ритейлърът не е взел под внимание.

Хуерта уточни, че агенцията не е обсъждала пренос на извънборден товар.

 

Вицепрезидентът на Amazon за глобалната публична политика Пол Майзнър каза, че предложението ще попречи на плановете на компанията да доставя пратки с дрони в САЩ.

"Искаме да реализираме плановете си .. и сме готови да използваме цялата регулаторна подкрепа, която имаме", каза Майзнър в мейл, цитиран от Ройтерс.

"САЩ не може да си позволи да изостава след другите страни в технологичните иновации заради регулаторите", каза сенатор Кори Букър, демократ от Ню Джърси в мейл до агенцията.

Хуерта казва, че агенцията се е опитвала да остане "гъвкава" в изготвянето на правилата и уточни, че те задават рамката и ще се развиват в дискусия с индустрията и развитието на технтологиите.

 

Правилата запазват сегашните ограничения в САЩ за снимане на хора от новинарски компании, но Хуерта каза, че очаква тези процедури да се развият в рамките на преговорите с компаниите.

Президентът Барак Обама написа бележка, в която посочва принципите, на базата на които правителството използва дрони, включително проблеми като защита на личните данни и надзор на използването на дрони от федералните агенции.

 

Правилата предвиждат пилотите на дрони да са най-малко на 17г., да са минали авиотест  и да са оценени от Агенцията по транспортна безопасност.

Няма да имат нужда от медицински тестове или да са набрали брой летателни часове.

Използването на дрони ще бъде много полезно за фермерите в САЩ, които ще могат по-ефективно да оглеждат нивите си, каза Р.Дж. Кели от Фермерската федерация.