Приоритет на МОН е въвеждането на дуалната система

За учениците от над 400 професионални гимназии проектът улеснява прехода от образование към работа

05.12.2014 | 19:47 Редактор: Ирина Георгиева
Приоритет на МОН е въвеждането на дуалната система

"Въвеждането на обучение чрез работа, каквото всъщност е дуалното обучение, е един от приоритети на МОН в сферата на професионалното обучение", подчерта министърът на образованието и науката проф. Тодор Танев по време на парламентарния контрол на 5 декември. В приетата от МС през октомври

“Стратегия за развитие на професионалното образование и обучение 2015-2020 година” е предвидено обезпечаването на мерки и дейности за осигуряване на организирането на дуалното обучение, допълни министърът.

МОН в момента тества условията за въвеждане на обучението чрез работа (т.нар. “дуално обучение”) чрез проекта „Ученически практики” по ОП “Развитие на човешките ресурси 2007-2013” в периода 2012-2015 година. За учениците от над 400 професионални гимназии проектът улеснява прехода от образование към работа. В резултат от проведените досега над 30 000 ученически практики, почти 1000 ученици са получили предложение за сключване на трудов договор за постоянна работа на същото място, където са провели практиките си. Други около 1500 ученици са получили предложение за почасова заетост след дипломирането си. Поради постигането на много добри резултати срокът за изпълнение на проекта е удължен до месец септември 2015 г.