AT&T е помагала на американските служби при мащабно електронно следене

Службите са били в състояние да следят огромен обем от интернет трафика, минаващ през САЩ, благодарение на сътрудничество с AT&T

16.08.2015 | 10:17 Редактор: Георги Стоянов
AT&T е помагала на американските служби при мащабно електронно следене

Едуард Сноудън

Телекомуникационният гигант AT&T е оказвал значително съдействие на американската Агенция за национална сигурност (АНС) за провеждане на мащабно електронно следене, съобщиха световните агенции, като се позоваха на в. "Ню Йорк таймс".

Американското издание цитира документи, предоставени от бившия сътрудник на АНС Едуард Сноудън, които показват, че разузнавателната служба е била в състояние да следи огромен обем от интернет трафика, минаващ през САЩ, благодарение на многогодишното сътрудничество с AT&T.

Още по темата

Според документите, датиращи от периода между 2003 и 2013 г., компанията е оказвала техническо съдействие на АНС за изпълнение на тайна съдебна заповед, позволяваща да се следи цялата интернет комуникация в централата на ООН, която е клиент на AT&T.

Компанията е помагала на АНС за осъществяване на широк кръг от класифицирани дейности. От документите става ясно какво голямо значение имат работните отношения между АНС и AT&T, позволяващи на разузнавателната служба да следи минаващите през САЩ интернет комуникации съгласно различни законови правила.

Информацията на "Ню Йорк таймс" показва, че AT&T е инсталирала оборудване за следене в поне 17 от своите интернет центрове в САЩ, а нейните инженери са били първите, използвали нови технологии за следене, измислени от АНС.

Според изнесените данни компанията е започнала през 2011 г. да предоставя на АНС ежедневно над 1,1 милиард разпечатки на разговори с мобилни телефони в САЩ.

"Ню Йорк таймс" отбелязва, че макар отдавна да се знае за тясното сътрудничество между американските телекомуникационни компании и разузнавателната служба, новите разкрития показват, че отношенията с AT&T са смятани за уникални и особено продуктивни. В един от документите компанията е описана като "доста склонна към сътрудничество", а в друг тя е хвалена за своята "изключителна готовност да помага".