България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Доган, Манолова... Докога колите на НСО ще бъдат скъпи таксита?

Дискусия по темата с журналиста Валерия Велева и политолога доц. Минчо Христов

06.11.2018 | 08:12 Редактор: Тодор Петров
Доган, Манолова... Докога колите на НСО ще бъдат скъпи таксита?

Вчера стана ясно, че почетният лидер на ДПС Ахмед Доган ползва охрана от НСО още от 2009 г. заради заплахи за живота му. Случаят е следен изкъсо от вицепремиера Валери Симеонов. Омбудсманът Мая Манолова също бе атакувана по темата и вчера пътува от София до Стара Загора с автобус, а днес организира първа приемна във влак, пътувайки за Варна. 

"На Мая Манолова ѝ направиха голямо добро. Подхвърлиха ѝ топка, тя я отигра блестящо. Почти всички телевизии са в нейния влак. Тя по закон има право на тази охрана. Въпросът е защо омбудсманът е включен в този списък и заплашена ли е тя, за да ползва кола и охрана от НСО?", коментира журналистът Валерия Велева.

Пред Bulgaria ON AIR тя посочи, че служба като НСО е признак на тоталитарните управления.  По думите ѝ НСО е най-тайнствената и непублична служба и би трябвало да мине към режим на публичност.

Политологът доц. Минчо Христов изрази мнение в "България сутрин", че НСО се занимава с неприсъщи и излишни неща в обществото. 

"На един бивш председател на парламента му разхождаха кученцето, пазаруваха... Това е срамота. Това е разгул. Вижте с колко автомобила се движат кортежите", каза той на свой ред.

Валерия Велева подчерта, че случаят с Ахмед Доган е друг и поясни, че заплахите за сигурността му идват от позициите му спрямо държавните лидери в Турция. Доган е част от българския политически елит и трябва да има охрана, за да не се повтарят случаи като този с Андрей Луканов, смята тя.

"Това е безобразие. Доган не е никой в момента. Не е беден човек. Купи си ТЕЦ "Варна" за 200-300 хил. лева, а тя струва сигурно 200 млн. ДПС може да си му плаща каквито си иска охрани, но не и държавата да прахосва невероятен ресурс", изрази несъгласието си доц. Христов.

"Народното събрание има 130 автомобила, в Швеция са 3, в Германия са максимум 5 - невероятно прахосничество", отбеляза политологът.

Вижте видеото с цялата дискусия.