Yahoo разпродава, но без дела си в Alibaba

Основателят Макс Левчин напуска търсачката

09.12.2015 | 17:24
Yahoo разпродава, но без дела си в Alibaba

Yahoo разпродава всичко, освен дела си в китайския гигант за е-търговия Alibaba, съобщи компанията с писмо до американската Комисия по ценни книжа /SEC/ на 9 декември 2015.

Сделката, обявена от Сънивали, Калифорния, където е базирана компанията може да се реализира до една година.

Първоначално компанията смяташе да направи точно обратното - да продаде акциите си в Alibaba и да си запази основния бизнес.

Още по темата

Левчин напуска

Съоснователят на PayPal Макс Левчин, който подаде миналата седмица от борда на Yahoo /съобщение от 4 декември до SEC/ напуска "заради професионални ангажименти, но не заради някакво несъгласие с Yahoo.."

 

Над 1 млрд. посетители на месец

Над 1 млрд. души посещават портала на Yahoo всеки месец, според компанията. Търсачката има третия най-голям отпечатък от всяка друга медийна компания в САЩ според comScore. Yahoo е четвърта в списъка на компаниите, които заемат най-голям дял в САЩ по цифрови приходи от реклама, според eMarketer.

 

Целият основен бизнес

Сега компанията се освобождава от всичките си бизнеси, с изключение на дела си в Alibaba, с което накара инвеститорите да си мислят, че китайските дялове са по-ценни от основния й бизнес - търсачка и реклама.

Първоначално Yahoo искаше да се освободи от основния си бизнес, като създаде нова компания, Aabaco Holdings, за да зарадва акционерите си. Но когато данъчните не дадоха позитивен знак, инвеститорът Starboard Value LP "оказа натиск над Yahoo да спре освобождаването си от дяловете в Alibaba Group Ltd и да продаде вместо това интернет бизнеса си, съобщава WSJ.

Още не е ясно дали компанията остава "старата" - същите директори, същите продукти, същите офиси, но с друго име.

"Yahoo! разбра, че най-хубавото, което му остана е Alibaba", написа Mashable.

 

Yahoo може да стане интернет история: CNET

Основана в Станфордския университет през 1994 от студентите Джери Янг и Дейвид Фило като директория за други сайтове, търсачката стана портал през 90те и по времето на дотком балона постигна рекордна оценка. В края на 90-те растеше бързо заедно с MSN, Lycos и Excite.

През 2012 Мариса Майер оглави компанията с цел да я въведе в мобилната ера. Майер освежи част от услугите, включително пощата, нае известни лица като журналистката Кейти  Курик и придоби правата на ситкома Community. Но не успя да върне вълнението към продукта.

Yahoo така и не направи завой отново към върха - вече зает от Google в търсачките и Netflix и Amazon в медиите.