Губите ли времето си, дори и без да го осъзнавате?

Как загубата на време се отразява на работното място?

02.10.2014 | 16:35 Редактор: Ирина Георгиева
Губите ли времето си, дори и без да го осъзнавате?

Да си губете свободното време понякога може да е много приятно. Да си вземете почивка, за да се освежите психически и физически увеличава и продуктивността. Проучване след проучване доказват това, отбелязват от Business Insider. Понякога обаче се случва да пропиляваме и ценно време, без дори да осъзнаваме, че го правим. Някои безсмислени дейности не само, че не са ви от ползва в бизнеса и в живота, но и пречат на по нататъшното ви развитие.

Ето и някои "коварни" дейности, за които мислим, че са важни, но всъщност са доста безполезни:

1. Постоянната проверка на електронната поща

Разбира се, винаги ще отговаряте бързо на нови съобщения. Постоянната проверка обаче ще ви струва времето, нужно да се фокусирате отново и отново върху работата, с която сте се захванали. Опитайте се да "откажете" този вреден навик и да определите точно колко време на ден ще ви е необходимо за електронната поща.

2. Новата технология или приложение

Всяка нова джаджа или app приложение могат да са изключително полезни на работното място и да правят живота далеч по-лесен. Понякога обаче хората губят прекалено много време, докато тестват новото приложение особено, ако може да бъде заменено с лист и химикал.

3. Автоматизирането

Вършенето на една и съща дейност постоянно, в даден момент писва. Инвестирайте енергия и време да съставите шаблон (или технически да намерите по-добри решения), за да избегнете еднообразието.

4. Прекалената достъпност

Политиката на "Отворените врати" е чудесна. Хубаво е да си най-дружелюбният човек в офиса, но не е ли истина, че постоянно хората търсят контакт с вас, а по този начин ви бавят? Не трябва ли да сте малко по-дръпнати? Затварянето на вратата е с причини, а телефонът няма да експлодира, ако бъде включен на безшумен режим, съветват експертите.

5. Не успявате да "управлявате" идеите си

Каква беше последната ви добра идея? Ако отговорите, че може би е записана на къс хартия някъде на бюрото ви, то определено си губете времето. Важно е да имате изградена система как да запазвате най-добрите си идеи.

6. Постоянно водите едни и същи спорове

Много по-добре е вместо да си губите времето в безсмислени спорове, да се съгласите (или не) и да продължите напред.

7. Яденето на вредна храна

Лошата храна може да ви изиграе неприятен номер на работното място

8. Никога не отказвате среща

Може би "културата в офиса" прави трудно за изпълнение това правило, но винаги е важно да се замислим дали една среща е полезна или е само губене на време. Това, че сте получили покана за определено събитие не означава задължително, че трябва да ходите. Да имате много срещи не означава, че сте по-продуктивни или по-важни.

9. Време за пътуване

Дългото пътуване до работа понякога е неизбежно, но наистина ли нямате друга алтернатива как да прекарате времето си по време на път? Ами ако работите по 4 часа на ден? До колко са ефективни прекараните часове в задръстването? Винаги търсете някакви градивни решения как да прекарате времето си по време на път, съветват експертите.

10. Винаги се опитвате да впечатлите хората

Несъмнено се постига по-лесно успех, ако сте направили добро впечатление. Наистина ли обаче постоянно трябва да се опитвате да впечатлите хората, вместо да им покажете, кой наистина сте вие?

11. Временните решения на проблемите

Експертите съветват да се търсят постоянни решения на проблемите. Според тях временните решения винаги отнемат повече време.

12. В очакване на "точното време"

В очакване на "точното време" да споделите някоя хубава идея може би пропилеете шанса си да бъдете повишен, коментират специалисти.

13. Да струпвате работата

Желателно е работата да бъде свършена навреме, защото иначе нейното струпване може да доведе до неефективност и загуба на време.

14. Пристрастяването към смартфона

Няма човек, който да отрече, че чрез него се губи най-много време. Постоянното проверяване на Facebook обаче може да доведе до загуба на ефективност.