Икономична класа става по-компактна: Flightglobal

Тенденции в авиоиндустрията

19.11.2014 | 11:39
Икономична класа става по-компактна: Flightglobal

/Снимка: Ал. Богоявленски, Фарнбъро 2014 /

Управляващият редактор на Flightglobal Asia Грег Уолдрон коментира от Сингапур трендовете в авиоиндустрията, как да станат полетите по-икономични и използването на “протектора за колене” с Ришаат Саламат в предаването на Bloomberg ТВ “On The Move.” (Source: Bloomberg)


Още по темата

Търсенето на евтини билети извади на пазара много нискобюджетни авиокомпании. Тези самолети и без това имат много сгъстени седалки.

Това ще принуди традиционните превозвачи да продават повече места и своите самолети. Това е въпрос не на място за краката и удобство, а и за броя на седалките на един ред. Има проблеми и с мястото за лактите.

Например в 777, опериран от SIA седалките са разположени по схемата -3-3.

В 777, опериран от Emirates седалките са разположени по схемата 3-4-3.

Това означава, че е малко по-тясно.

Самолетите, особено в икономична класа ще станат по-тесни като пространство.

Има огромно търсене на евтини билети

Традиционните превозвачи трябва да се конкурират с нискобюджетните.

Пътниците показват, че са готови преживеят огромно неудобство срещу евтини билети.

Значи това ще продължи.

Виждаме някои превозвачи обаче, които стават по-изобретателни в продажбата на седалки.

Например една авиокомпания в Сингапур, която се нарича Scoot, те предлагат различни опции - можете да си запазите три седалки една от друга, ако искате повече място.

Има сектори в кабината, където има малко повече място за краката.

Авиокомпаниите може да започнат да стават по-креативни в продажбата на различните места на борда в икономична класа.

 

Още по темата

Те вече започнаха с Premium Economy. Някой път се различават от икономичната по различните системи за развлечения. Имаме един репортаж в Bloomberg днес за това как някои вдигат качеството на бордното меню и предлагайки дори a la carte в икономична класа срещу доплащане. Това може да се включи в приходите на авиокомпанията, нали?

Да, определено.

Но опасността на Premium Economy, особено за големите превозвачи в Азия е, че може да започнете да губите хора от бизнес класа. А бизнес класа е много луксозна, първокласна услуга. Ако хората слязат от бизнес класа в Premium Economy, това няма да е добра новина за авиокомпаниите.

Те правят много труден баланс в позиционирането на продукта тип Economy Plus.

 

Авиокомпаниите продават съвсем малко такива места, нали?

Да, например Cathay Pacific имат доста приличен брой места в Premium Economy.

Singapore Airlines ще ги пусне в края на годината или догодина.

Интересно е да видим какво ще измислят, защото има голямо търсене от пътниците в Economy да платят малко повече за малко  повече комфорт.

Но авиокомпанията все пак не иска пътниците от Бизнес класа да се прехвърлят в по-ниска.

 

Какво става като цяло в авиоиндустрията в тази част от света? Кои тенденции се подкрепят? Виждаме ли диференция в икономична класа? Или пък търсенето е еластично?

Има няколко големи промени, които стават в момента на пазара.

От една страна са нискобюджетните авиокомпании, които летят на дълги полети, например Air Asia, Scoot.

Тези превозвачи са свободни от надпреварата в бизнес класата, която виждаме при традиционните превозвачи.

Те успяват да измислят по-добри неща как да разположат седалките.

Например имаме Scoot Biz, Scoot Silence, които имат повече място за краката и там не се допускат деца.

Има различни услуги.

Air Asia има подобен тип Premium Economy продукти.

Това ще принуди големите превозвачи да се огледат и да видят как биха могли да предоставят различни опции за хората в икономична класа.

Ще предложат много тесни места в икономична класа, но след това ще има Economy Plus и Premium Economy.

Вероятно в бъдеще икономична класа ще стане по-сегментирана. Това ще бъде от полза за пътниците, но само за тези, които могат да платят малко повече.

 

Трябва ли да се забранят протекторите за колена?

Да, така смятам.

Използването на такова устройство е условие за създаване на напрежение на борда на самолета.

Чрез него не се отчитат нуждите на човека, който седи пред вас, и който има пълното право също да е на борда на самолета.

И освен това авиокомпаниите имат интерес да ги забранят. Ако един голям джет трябва да обърне, това би създало огромно неудобство за няколкостотин пътници и би имало последици за цялата мрежа.

Защото този самолет трябва да бъде на точното място в точния час за следващия си полет.

Ако нещо такова се случи, то създава много неприятности за отдела по планиране на трафика на авиокомпанията.