Брандовете се нуждаят от "мобилна вездесъщност"

Коментар на Дон Андерсън, We Are Social

15.08.2014 | 10:56
Брандовете се нуждаят от

Коментар от Сингапур на Дон Андерсън, от We Are Social за Ришаат Саламат в студиото на Bloomberg в Хонконг.


Какво прави една агенция за социални медии? Какво правите за една компания?

Работим с брандовете и им даваме правилния начин да общуват с аудиториите си. С доверие, разумно.

Насочваме ги, даваме им стратегии и подход в съдържанието.

 

Как става това - от гледна точка на една компания, която има само онлайн присъствие или такава, която има само тухли и съвсем малко кликове? Може би помагате на някой, който никога не е имал позиция в социалните медии или пък на компании, които имат само онлайн профил?

 

Да, и за двете. Обикновено не предлагаме присъствие във ФБ или Туитър.

Не се опитваме да използваме само този подход.

Опитваме се подходим по различен начин, да ги накараме да слушат и разбират аудиторията си.

Така че става дума за свързване, за внимание.

Брандовете вече имат присъствие, може да не се налага да започват от началото.

Вероятно са свършили много работа в социалните медии, но не точно по правилния начин.

Това е бързо развиващ се бизнес или модел. Преди три години съвсем малко компании имаха стратегия за мобилни платформи. А сега чуваме само това. Необходимо е мобилно присъствие. Наричате го "мобилна вездесъщност", нали?

Да. Глобално, с население над 7 млрд души, сега има около 50% проникване на мобилните устройства.

Един от двете двама души има мобилен телефон.

Бизнесите не мислят за това по начина, по който би трябвало да мислят. Тяхната стратегия "Първо мобилното" я няма.

Ние препоръчваме компаниите да тръгнат със стратегия "Първо социалните мрежи". А след това да дойде мобилната стратегия.

В Азия отделяме много време на мобилните си телефони. Използваме ги постоянно и навсякъде.

Докато пътуваме с градския транспорт тук, в Сингапур или в Хонконг, всички са навели глави и си четат мобилните телефони.

Какво правят брандовете, за да ангажират тази аудитория по правилния начин?

Но трябва да го правите така, че да не дразните хората с реклами, докато използват мобилния си телефон, нали?

Контент маркетингът носи много повече добавено участие и го води към вземане на решения на базата на контакти с аудиториите.

Така че препоръчваме не само реклама.

Трябва да мислите как съдържанието може да се намеси в картината.

Статистиката показва, че само тази година компаниите се готвят да вложат около 135 млрд долара в контент маркетинг и генериране на съдържание.

И как вписва това в мобилната стратегия.

 

Още по темата

Имаме ли конкретни културни нужди в Азия, в сравнение с Европа и Съединените щати?

Абсолютно. Вижте темповете на проникване.

Смартфоните не доминират всеки пазар. Но растат. Глобално имаме 30% проникване на смартфоните. Но от друга страна има 70% обикновени телефони, наричани "глупави".

Какво мислят брандовете? Или какво би трябвало да мислят? Как да използват не само многоканален подход, но и подход към много устройства.

Така че не мислете само за платформата. Просто не мислете за нея. Бъдете платформа-агностик.

 

Добре, по-лесно е да се каже, отколкото да се направи. И всичко това пасва на следващия хит, за който говорите. Контент маркетинг. Струва ми се, че и управлението на кризи е друг начин за използване на мобилната вездесъщност и социалните медии, нали?

Точно така.

Връщането към първоначалната препоръка, към подхода "Винаги там, винаги готов да се отзове".

Така можете да проследите трендовете и поведението на аудиторията. Всичко това е безплатно. Практически цялата информация, която е там е свободно достъпна. Просто трябва да можете да я консолидирате до разбираеми послания за търговците си. така че те да могат да вземат решения по комуникацията. Отнася се и за PR-екипите.

Ако приемете стратегията "Винаги там, винаги готов да се отзове", ще можете да видите къде се появяват горещите точки.

И да забележите пропуските в комуникацията, които евентуално можете да поемете или да управлявате.

 

Последно - дайте ми пример за контент маркетинг или управление на кризи. Нещо, което би трябвало да е така, както трябва да се правят тези неща.

Ще ви дам за пример един бранд, с който работим доста, Lenovo.

В подхода към социалните мрежи, те са в най-дълбокото. Вчера говориха на една конференция тук, в Сингапур. Ясно е, че нямат никакви проблеми със събарянето на стените и свързването с тяхната общност.

Това е голям лост.

Да се ръководи брандът през социалните мрежи.

И отново - да се изграждат общности, които след това ще ги последват където и да отидат.

Те не се страхуват да се покажат и по мобилните канали.

Да добавят личност към бранда.

Ако имате това, имате и легион потенциални привърженици, които ще ви подкрепят в социални крижи и ще защитават бранда.

И този бранд очевидно ги има.

Други, които също ги имат - една група, наречена Wolfpack, които защитават AT&T в Съединените щати.

Брандовете трябва да обмислят тези тактики и подходи, или методологии.

Цялото интервю - във видеото


We Are Social е маркетингова агенция с офиси в Лондон, Ню Йорк, Париж, Милано, Мюнхен, Сингапур, Сидни и Сао Паоло и онлайн присъствие.