На 4 септември 2015 г. в двореца Бленъм във Великобритания се провежда търгът на класически автомобили Salone Prive 2015, организиран от аукционната къща Silverstone Auctions, която е специализирана в областта. Генералният директор на къщата Ник Уейлс говори пред Bloomberg за пазара на класически автомобили и за инвестиционните възможности, които предлага той.
Заради ниската възвращаемост, която предлага пазарът на облигации, хората се насочиха към акциите, а с узряването на пазара и към класически модели автомобили, картините и други колекционерски стоки. Колекционерите, които разбират пазара на класически автомобили, купуваха модели на марките Ferrari, Porsche и Maserati. До голяма степен вече пазарът на класически автомобили, произведени през 50-те и 60-те години на миналия век, достигна върха си.
Увеличава се търсенето за класически автомобили от по-късен период. Има хора, които сега са на 40-50 години и разполагат със свободни средства. Те си спомнят не само автомобилите от 60-те, а и от 70-те и 80-те. Пазарът на тези автомобили се развива най-бързо. Много хора не знаят за колата Iso Grifo например. Това е автомобил, произвеждан в Италия в края на 60-те и началото на 70-те, в много ограничени количества. В момента този модел започва да се превръща в класически автомобил. Ограниченото производство и съответно ограниченото предлагане очевидно дава предимство на автомобила. Това е вълнуващ модел с мощен мотор под капака – нещо, което хората харесват. Оценява се на около 200-220 хиляди паунда и след 5 години може би ще струва близо половин милион.
Lamborghini Diablo от края на 80-те и началото на 90-те е друг по-късен модел. Цената на модели като този се покачва бързо. Преди няколко години тази кола струваше около 100 хиляди паунда, а стойността ѝ на търга сега е 150-160 хиляди, а може би след няколко години и над 250 хиляди.
Porsche RS 4.0 е произведен преди едва 3 или 4 години, но вече можем да го видим на търг за класически автомобили. Цената му е около 350-400 хиляди паунда, или двойно повече на това, което струваше преди едва 4 години. Моделът е нов пример за това как цената на по-нов класически автомобил се покачва по-бързо спрямо цената на по-традиционен класически автомобил от 50-те или 60-те.
7 ритуала, които правят ежедневието по-цветно
Отпада забраната за използване на водата в хасковските села Подкрепа и Стамболийски
Пеевски: По мирен начин ще изразим нашата воля за една мирна и спокойна България
Холтерите като устройства за дистанционен мониторинг
Хранителен режим при атеросклероза
Как влияе на психиката работата от вкъщи?
Инсулинова резистентност и метаболитен синдром – как са свързани?
Метеорният поток Геминиди ще достигне своя връх в нощта на 14 декември
Единствена по рода си: В Индонезия се роди бебе от вида гигантска панда
Учените са изумени: Кометата 3I/ATLAS носи ключова за живота молекула
Компактна и ярка: Hubble снима блестяща синя галактика
Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
Тежка катастрофа със загинал
Rheinmetall прогнозира силно търсене в следващите 10-15 г. - Част 2
Русия бързо адаптира износа към санкциите срещу "Лукойл" и "Роснефт", но парите намаляват
САЩ подкрепят плана на Ирак да прехвърли активите на „Лукойл“ на американска фирма
Rheinmetall: В преговори сме с всички европейски и натовски партньори за договори - Част 1