Какво стои зад бума на продажбите на спиртни напитки в САЩ

Коментар на Родни Уилямс, вицепрезидент на Hennessy и Бети Лау от Bloomberg

13.05.2015 | 16:06 Редактор: Георги Стоянов
Какво стои зад бума на продажбите на спиртни напитки в САЩ

Тези дни изглежда на американците не им стига кенче Budweiser или чашка Jim Beam – не те предпочитат крафт бира или изтънчени коктейли. Продажбите на високо алкохолни напитки в САЩ са достигнали над 23 милиарда долара през 2014, което представлява ръст от 33% спрямо 2006. Обикновените бармани обаче вече не са в играта. На мода са специалистите по коктейли. С нас е Родни Уилямс, един от директорите на Hennessy, с който ще поговорим за тази тенденция. Hennessy е най-добре продаваният коняк в света.

Родни Уилямс, вицепрезидент на Hennessy:

Още по темата

Ние наистина се вълнуваме от всичко това. Има истинска експлозия, когато говорим за интереса към тъмните високо алкохолни напитки, както и към майсторлъка при производството им.

Хората оценяват свързаните земните корени на Hennessy и сложния и дълъг процес на дестилирането. Това придава цял нов нюанс на това, което те пият и на което се наслаждават.

Тук с нас е моята колежка Бети Лау. След като видя това видео, знам че е понеделник, все пак искам да те попитам, кой е любимият ти коктейл?

Бети Лау: Между другото оценявам това, което Родни току що каза. Хубавите неща в живота, хората ги оценяват.

Така че да, харесвам коктейли и всъщност току що изпихме по едно Kentucky Derby.

Да, имах шанса да интервюирам почтения председател на Maker's Mark, който ми обясни всички тънкости на бърбана от Кентъки и трябва да призная, че започвам да ставам фен на това питие.  Mint julep - немога да го правя много добре, но определено ми отваря глътка.

Мисля, че това е всичко, което има значение от негова гледна точка.

Бети Лау: Така, е. Хей, защо ме подредихте така, че трябваше да пия в понеделник сутринта?

Защото едно от нещата, за които трябва да поговорим, е как компанията прави пари, продавайки един и същ продукт на различни хора. Знаем, че бърбънът и уискито са наоколо от много време. Това обаче е нов опит те да бъдат превърнати в любимите коктейли на хора, които никога не са ги пили.

Бети Лау: Точно така и всъщност младото поколение – старите класически питиета са нови за тях – така че бърбънът, конякът, водката, текилата, всичко което техните родители са пиели, сега те пият същото дори още повече.

Те ги харесват, има и допълнителен фактор към всичко това – тези питиета са приготвени ръчно.

Незнам за теб Пим, но когато бях в колежа ние пиехме Corona и Rolling Rock, вкусът навремето беше ужасен.

Така че продажбите на тези брандове сега падат и навлизат питиетата от по-висок клас.

В допълнение искам да спомена за Ханк Полсън в Китай. Това е един от най-големите експортни пазари за Америка за продукти като Jim Beam и бърбън. Освен това. това са продукти, които откривате във всички безмитни магазини и това също е добър пазар за тях.

Бети Лау: Точно така, имаме американски бранд от високия клас, ако имате комбинация от тези два фактора, продуктът се продава много добре в Азия и особено в Китай.

Да незабравяме и конякът Hennessy. Той обикновено е много скъп, но те го купуват.