Пазарът на коли в Китай ще запази възходящия импулс през 2014 г.

Основна подкрепа за продажбите ще дойде от очаквания силен икономически растеж, смятат експерти

13.01.2014 | 17:08
Пазарът на коли в Китай ще запази възходящия импулс през 2014 г.

Най-големият автомобилен пазар в света най-вероятно ще запази импулса и през новата година, подпомогнат от очаквания набор от мерки за стимулиране на икономиката и стабилното търсене на автомобили в по-малките градове.

Новата 2014 г. ще бъде белязана от нов двуцифрен растеж на търсенето в Китай, след като темповете на растеж на продажбите спаднаха през 2011 г. и 2012 г. до съответно 2,45% и 4,33%. В предишните 10 години търсенето на коли в Китай растеше с между 30 и 40 на сто годишно.Hidden Field

"Ако нещата продължават така, има добър шанс автомобилният пазар в Китай да нарасне отново с двуцифрен процент през тази година", отбеляза пред Ройтерс Хубертус Троска, член на управителния съвет на германския производител Daimler AG.

По думите на експерти основна подкрепа за продажбите на автомобили най-вероятно ще дойде от продължаващия силен икономически растеж в по-малко развитите провинции на Китай. Трендът е в противовес с тенденцията от предишните повече от десет години, когато по-голямата част от растежа се генерираше в крайбрежните провинции на азиатската страна.

Друг фактор е благоприятната серия от мерки за стимулиране, които най-вероятно ще реализират още през тази година от новото ръководство на Китайската комунистическа партия.

"Тези фактори, съчетани със стабилния ръст на личните доходи на населението, ще спомогнат да се осигури втората поредна година на двуцифрен растеж", смята Йейл Ян, ръководител на Automotive Foresight.

"Пазарът категорично ще нарасне с повече от 10 на сто през тази година", посочи още експертът.

Сред водещите световни автопроизводители, които ще се възползват от покачването на търсенето, ще бъдат Volkswagen, General Motors Co и Ford Motor Co.

Бъдещето на японските автомобилопроизводители в Китай обаче остава мрачно. Nissan Motor Co, Toyota Motor Corp и Honda Motor Co едва ли ще се възползват напълно от засилването в Китай с оглед на продължаващото политическо напрежение по оста Пекин-Токио. Противореченията засегнаха търсенето на стоки от ответната страна и в двете азиатски държави.

Повече за китайския автомобилен пазар вижте в материала на Bloomberg!