fallback

Жегата кара потребителите да купуват неразумно

Лошото време през зимата влияе при избора на кола 4х4.

04.08.2012 | 14:08

Необичайното време кара потребителите да правят непрактични избори, когато пазаруват, особено, ако става дума за покупка на имот или кола. Според  изследване на екип учени от няколко американски университета, домове с централен климатик и плувен басейн се купуват по-често, ако по време на огледа времето е било горещо. Авторите на проучването са изследвани около 40 милиона продажби на нови автомобили и над 4 милиона жилищни продажби в периода 2001-2008 година.

Изследователите са открили, че ако средната дневна температура при продажбата на къща с басейн е била 42 градуса по Целзий, то купувачът е платил с 0.65% повече, отколкото друг, който е купил такава къща, при температура от 17 градуса по Целзий.

Освен това проучването показва, че потребителите са по-склонни да купуват кабриолет, когато е горещо или небето е ясно. Според учените, когато тези условия са налице, продажбите на такъв тип автомобили скачат с около 22%. Експертите обаче достигат до извода, че в доста случаи потребителите съжаляват и се опитват да върнат неразумната покупка.  

Лошото време през зимата също влияе при избора на кола 4х4 или с по-тъмен цвят.  Изследователите са установили, че наличието на сняг също увеличава продажбите на високо проходими превозни средства с около 2%.

 

fallback
fallback