fallback

Как ръкописите стават бестселъри

21.11.2014 | 16:20

Интервю на Марк Бартън, Анна Едуардс и Манъс Крани с литературния агент Джулиет Мъшънс от Agency Group за това какво прави литературният агент и какви са перспективите в книгоиздаването.

Как писателка, която издава първата си книга, става милионер?

Бих искала формулата да е проста. Би било страхотно - сигурно щях за имам позлатена кола.

Смятам, че ключът към успеха следният: има ръкописи, които четеш и си мислиш - това е страхотно, трябва да го споделя с някой от издателския бизнес.

Вероятно имам към 600 заявки на месец и 5-10 нови писатели на година.

Чета всичко. Много бързо.

Аз съм посредник между автора и издателя. Ролята ми е да редактирам ръкописа заедно с автора и да го предложа на издателите от Великобритания, САЩ и по света. Да преговарям по договора за продажба на правата и след това да управлявам процеса.

Около над 80% от предложенията ми се издават, което е доста добре. Трудно е да си литературен агент, никога няма гаранция, че нещо ще се приеме и колко добре ще се чете. Човек може наистина да вярва в нещо, но да не успее да му намери дом. Това е разочароващо.

Докато авторите създават съдържание, винаги ще има агенти. Ролята ми е в контактите, които имат с издателства по света. Предимството на традиционното книгоиздаване пред самиздат е в дистрибуцията.

Ако вие издавате сам книгата си, вие може да я намерите в Amazon и навсякъде, цифрова.

Но няма да можете да я намерите в WH Smith, Waterstone ..

 

Като влезете в Waterstone в моя квартал - там има прекрасни  щандове и интересни неща. Това е част от цялата игра.

Наистина. Смятам, че традиционното книгоиздаване в момента научава, че трябва да използваме предимството на различията си. Waterstone и други независими книжарници правят интересни, дигитални фестивали. Събират хората да беседват. Имаше наскоро голям фестивал на научната фантастика и те показаха с какво се различават. Те дават шанс на хората да се срещат с автора, да го попитат нещо.

Това не може да стане ако браузвате.

 

Знам, че някои от вашите книги са били показвани тържествено. Вие правите особени представяния в книжарниците. Предполагам, че това помага да се продават повече. Колко е важна тази част от стратегията, създаването на буря в Twitter около книгата? Къде е насочено вниманието днес? Колко бързо се променя.

Променя се непрекъснато. Все още се учим какво трябва да правим в социалните медии.

Помня, че работех в маркетинга преди пет години и ни казваха, че нещо трябва да стане вайръл. Но никой не знаеше какво точно е това. Нито как да го направи.

Хората се учат как да правят нещата, как да опитват различни неща онлайн. Това не би било възможно с по-скъпи печатни медии.

 

Каква е ролята на Amazon във всичко това? Очевидно те са голям играч. Изправиха се дори срещу някои издателски къщи. Не винаги са били приятел на издателската индустрия. Да не говорим за писателите. Те уредиха вече проблема с Hachette. Но каква е ролята на Amazon в книгоиздаването все пак?

Да, Amazon имат важна роля. С някои книги те могат да доминират пазара. Но има други книги, които все пак са станали хит на улицата. Има книги преди Коледа, които Amazon ще продаде, но те ще бъдат силно намалени, толкова много, колкото не бихте ги намерили на улицата.

Хората, които пазаруват на улицата, ще пазаруват и в Amazon. И обратното. Не вярвам, че това е непременно съперничество на улицата срещу онлайн.

 

Каква част от авторите успяват да живеят от книгите си? Винаги има добри примери, особено като се спомене Дж. К. Роулинг. Какво е нивото..

Не знам, защото определението на всеки за добър живот е различно. Но мога да ви кажа, че всичките ми автори се справят много добре.

 

Вие имате двама големи автори, нали? Кои са те?

Джеси Бъртън с романа The Miniaturist

И номер едно бестселър тази година е мой автор, Джеймз Осуалд. Той е бестселър на Sunday Times с неговите криминални поредици. Освен това той е фермер.

 

Къде е трендът? Какво купуваме в момента? Каква е интригата? Хари Потър.. Какви са тенденциите в книгите?

Бих казала, че ще е чудесно, ако можехме да познаем, но не можем. В The Miniaturist действието се развива в Амстердам, в 1600г. и това е роман за човек, който прави миниатюрни кукленски къщи.

Никой не подозираше като го открих, че това ще стане това, което стана. Продадена е на 32 езика по света. Бестселър е на New York Times. Някой път нещо просто пленява въображението на хората...

 

Значи, вие четете абсолютно всеки ръкопис, който ви пратят?

Да!

Кой е вашият туитър?

@mushenska 

Сега още 600 страници тръгват към вас.

 

fallback
fallback