fallback

Авиошоу: Булатса се готви за новото мега-летище в Истанбул

Булатса провежда симулации и тренировки за промените в трафика над България, които ще настъпят с откриването на новото летище в Истанбул - имащо амбицията да се превърне в най-голямото в света.

20.02.2018 | 11:58

Българското ръководство въздушно движение, Булатса, тренира усилено в симулирана среда за промените в трафика над България, които ще настъпят с откриването на новото летище в Истанбул - имащо амбицията да се превърне в най-голямото в света. Разговаряме с Георги Пеев, генерален директор на Булатса и Росен Янчев, ръководител на обучението за ръководители на полети.

Превръща ли се Турция в основен партньор на България, след като две трети от самолетите, които прелитат над нашата страна са турски?

До края на 2018 ще заработи само един от предвидените терминали на новото летище в Истанбул – две полоси и 1 терминал с капацитет от 90 млн пътника.

Следващите три етапа предвиждат развитие на летището до 6 полоси за излитане и кацане и 4 терминала и капацитет до 200 млн пътника, с което трябва да се превърне в най-голямото в света.

Откриването на първия етап е планирано за 29 октомври.

Това означава и огромен брой самолетодвижения.

Как Булатса /РВД/ се готви за тази първа фаза от разрастването на трафика над България.

 „Неминуемо това ще се отрази на комплексността на въздушното движение и на натоварването на всички ръководители на полети, които работят”, каза Росен Янчев, ръководител на обучението за ръководители на полети.

Българската страна разполага с много данни за ориентацията на полосите и направлението им и анализира ефекта от пътните схеми за прелитане върху нашето въздушно пространство, за да определи височините, на които ще се подава трафикът към истанбулските диспечери и на какви височини те ще предават излитащите от Истанбул самолети.

Мегапроектът в Турция изисква тясна координация с колегите от Истанбул, каза генералният директор на Булатса Георги Пеев.

„В тази връзка те проведоха голяма симулация в центъра на Евроконтрол във Франция, по чието подобие е оборудван нашият център в София”.

Всеки трафик, обслужен от нашите ръководители полети заплаща такси. Турция винаги е била ключов партньор на Булатса, с  който сме взаимодействали най-интензивно, защото основните  трафик потоци преминават между двете страни, каза Пеев.

"Изключително се увеличава перспективата за увеличаване на турския трафик не само заради новото летище, но и с морските курорти, които Турция развива. Не само Анталия, но и курортите по Черно море, близко до нашето въздушно пространство, които Турция възнамерява да подобри".

fallback
fallback