Често в гнездата на свещите попадат прах и пясък, засмукват се във всмукателната система, проникват във вентилационните тръби и застрашават големи проблеми. Финият прах може дори да причини надраскване по стените на цилиндъра. В допълнение, отлаганията от мръсотия и химически остатъци, останали от зимата, допринасят за развитието на корозионни центрове. Следователно от време на време двигателното отделение трябва да се почиства от мръсотия.
Модерният двигател не обича водните процедури. Там има инсталирани твърде много сензори и други електронни конектори. Влагата върху бобините за запалване води до прекъсване на запалването на двигателя и в резултат на това до "тройно запалване".
Един цилиндър прекъсва запалването и неизгорялата бензинова смес се изхвърля в каталитичния преобразувател и изгаря там, нагрявайки керамичните пчелни пити. От тръбите се чуват "изстрели" и излиза черен дим. Електрониката се намесва и спира подаването на гориво.
Водата също така може да попадне и в блока за управление на двигателя, което да доведе до изгаряне на електронните платки.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: pixabay