Тази година се очаква растеж в продажбите на напълно електрически и хибридни автомобили с най-малко 17%. Те ще надхвърлят 20 млн. коли, подкрепени от разширяването на автомобилните субсидии в Китай, показва изследване на компанията за анализи Rho Motion, цитирано от Reuters.
Европа, която е вторият по големина пазар на електромобили в света, ще се върне към ръст на продажбите, тъй като влизат в сила цели за въглеродните емисии и се появяват по-евтини модели, но темпът ще остане по-бавен, отколкото през 2023 г., коментира Лола Хюс, ръководител на анализите в Rho Motion.
Автомобилните производители смятат 2025 г. за година на промени, тъй като Европа въвежда нови цели, за да насърчи възприемането на електромобилите, а Китай разширява субсидиите. В същото време САЩ отменят целите си за електрификация при администрацията на президента Доналд Тръмп.
Увеличение спрямо миналата година
Продажбите на електромобили в Китай вероятно ще нараснат повече от предишната прогноза за увеличение със 17% през 2025 г. и страната ще засили пазарната си доминация благодарение на разширяването на субсидиите, сочат данните на Rho Motion. През 2024 г. продажбите нараснаха с рекордните 40% до 11 млн. броя.
Продажбите на електромобили китайско производство ще потвърдят тенденциите от 2024 г. в Латинска Америка, където достигнаха пазарен дял от над 80%, и ще продължат да растат в Азиатско-Тихоокеанския регион и на развиващите се пазари, прогнозира компанията.
За Европа тя предвижда общ ръст на продажбите от 15% спрямо 3 млн. продадени електромобила миналата година.
Автомобилните компании са застрашени от глоби в размер на около 10 млрд. евро, ако не отговорят на целите за въглеродните емисии на ЕС, припомня Rho Motion.
Предишната прогноза беше за глоби в размер на 15 млрд. евро, които изключваха развитията в индустрията и новите обединения на емисионни цели.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: БГНЕС