Изкуственият интелект се превърна в модерно оръжие за измами

Мъж от Лос Анджелис повярвал на "видео с Мъск", че ще му удвои парите, които изпрати по сметка

18.03.2024 | 08:45 Редактор: Елеонора Танева
Изкуственият интелект се превърна в модерно оръжие за измами

Еуфорията около генеративния изкуствен интелект привлече измамници, които не просто го използват като част от своите схеми, но и в рекламите си в социалните мрежи. 

Федералната търговска комисия (FTC) на Съединените щати, която следи за измамни рекламни практики, през последната година наблюдава скок в оплакванията за наличието на реклами, които или използват изкуствен интелект (AI), или твърдят, че го използват, за да примамват хора в измами, сочи документ, получен от Bloomberg Opinion след искане по Закона за свободата на информацията.

Поне една трета от оплакванията са за реклами, забелязани в социални мрежи като Twitter (вече X), Facebook и YouTube, които сега са изправени пред нов вид противник в дезинформацията сред собствените си рекламодатели.

Има само две оплаквания до FTC, свързани с реклами, в които AI се споменава, през годината до февруари 2023 г. Този брой обаче е нараснал до 14 през годината до февруари 2024 г., съвпадайки с бума на инструментите с генеративен изкуствен интелект, които фирмите използват.

През януари компанията заяви, че е наясно, че има реклами, използващи дълбока фалшификация на известни личности като Мъск за разпространение на измами, и е свалила 1000 видеоклипа, които ги рекламират, сочи доклад в 404 Media.

Човек на около 30 години от Лос Анджелис, например, е казал на FTC, че е бил подмамен да преведе 7000 долара на фалшив уебсайт на Tesla, след като е гледал видео в YouTube, което включва дълбока фалшификация на Илън Мъск. В клипа фалшивият Мъск казва, че Tesla ще удвои парите ви за кратък период от време, като работи с компания за криптовалути. Но жалбоподателят от Лос Анджелис така и не получава парите си обратно и твърди, че е загубил спестяванията си.

Най-новите оплаквания показват, че почти по същия начин, по който фирмите се се надпреварват да споменават AI в своите услуги и продукти, измамниците също го използват като вид примамка.

Измамниците използват AI и по други начини. Един ветеран от американския щат Джорджия се оплаква, че е посетил сайт за запознанства за възрастни хора и е разбрал, че много от потенциалните партньори, с които разговарял, са ботове.

Тази нова порода измамници обаче представлява уникално предизвикателство. Инструментите с изкуствен интелект позволяват на зложелателите да провеждат мащабни кампании, което означава, че самият обем на съдържанието от тях може да надделее над методите за откриването им.

Четете повече по темата в investor.bg

Снимка: pixabay