Силните студове в началото на януари причиниха много проблеми както на собствениците на автомобили, така и на автосервизите. Най-често проблемите са са акумулаторите, но те са лесноразрешими дреболии в сравнение с най-лошия кошмар – замръзналото моторно масло.
Веднага щом живакът в термометъра падне под нулата, някои шофьори започват да изпадат в истерия: какво ще стане с колата. Да тя, без съмнение, замръзва, но това не е фатално, когато говорим за температури до −15 градуса по Целзий. След тази отметка на термометъра нещата стават наистина интересни.
В такива студове старите акумулатори се предават, допълнително инсталирана мултимедия отказва да работи, а възникват и по-сериозни затруднения. Например при -15 градуса минералното масло в двигателя започва да замръзва.
Замразяването на моторното масло само по себе си е смъртна присъда. Главата на цилиндъра, разбира се, не се деформира, в нея няма такова количество течност, че замръзването да доведе до повишаване на обема и раздуване, но маслената помпа няма да може да изпомпва масло в двигателя и това автоматично ще доведе до надраскване на цилиндрите.
Повечето шофьори в този момент издишват и се успокояват: кой нормален би използвал днес минерални масла? Тези времена отдавна са отминали. Но, има още едно НО. При вече−20 градуса проблемите започват и с полусинтетиката, а при −30 и със синтетичните моторни масла.
Черешката на тортата е съставът на маслото, защото да не се самозалъгваме. Това, което е изписано на опаковката, невинаги отговаря на действителността, а и по магазините има немалко фалшиви масла. И ако съдържанието не отговаря на написаното на етикета, замръзването настъпва много по-рано от посоченото. Освен това: по време на работа на автомобила моторното масло се износва, губи свойствата си, а също така има хигроскопичност - способността да абсорбира влага - макар и незначителна.
И разбира се, не трябва да се забравя фактът, че при минусови температури се получава и конденз. Особено когато температурите скачат от над нулата до под -30. Следователно, при супер ниски температури - говорим за -25 и по-студено - си струва да претеглите необходимостта от пътуване с кола точно в този момент. Но по-важното е избора на моторно масло да става само от доверени продавачи. Да, може да е по-скъпо, но разглобяването и ремонта на двигателя с вътрешно горене е още по-скъпо.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Среброто и медта засенчват златото като топ метали с наближаването на 2026 г.
Само благословията на Тръмп няма да помогне на Джей Ди Ванс да стане президент на САЩ
Как западните автомобилни компании промениха стратегията си спрямо Китай
Надзорният съвет на НЗОК одобри проекта за бюджет на касата за 2026 г.