Apple ще харчи $1 млрд. за продуциране на филми за кината - ето на кои заглавия ще заложи

Лентите ще бъдат пуснати на хиляди места

23.03.2023 | 18:30 Редактор: Вяра Димова
Apple ще харчи $1 млрд. за продуциране на филми за кината - ето на кои заглавия ще заложи

Apple Inc. планира да харчи 1 милиард долара годишно за продуциране на филми, които ще бъдат пускани в кината. Според хора, запознати с плановете на компанията, част от амбициозните ѝ усилия да повиши репутацията си в Холивуд и да привлече абонати към услугата си за стрийминг.

Apple се обърна към филмови студия за партньорство за пускане на няколко заглавия в кината тази година и още няколко филма в бъдеще, казаха източници на Bloomberg. Списъкът с потенциални заглавия включва "Killers of the Flower Moon" на Мартин Скорсезе с Леонардо ди Каприо, шпионският трилър Argylle от режисьора Матю Вон, както и "Napoleon" - драмата на Ридли Скот за френския завоевател. Говорител на Apple отказа коментар.

Инвестицията е значително увеличение в сравнение с минали години. Повечето от предишните оригинални филми на Apple са или ексклузивни за стрийминг услугата, или пуснати в ограничен брой кина. 

Apple все още не е измислила как ще разпространява тези филми в кината. Компанията няма вътрешен опит да пусне филми в хиляди кина по света наведнъж, поради което се е обърнала към дистрибутори. Но първо Apple трябва да се договори с потенциални партньори относно таксите за разпространение и маркетинговите бюджети.

Филмовите студия могат да похарчат 100 милиона долара или повече, за да пуснат на пазара най-големите си заглавия - много повече, отколкото услугите за стрийминг харчат за популяризиране на нови предавания или филми.

Четете повече в bloombergtv.bg.

Снимка: pixabay