Facebook и Instagram - основни пазари за продажби на скъпи фалшификати

Проучване на Ройтерс е открило десетки акаунти, които рекламират фалшиви стоки

13.02.2022 | 17:52 Редактор: Жаклина Иванова
Facebook и Instagram - основни пазари за продажби на скъпи фалшификати

Собственикът на Facebook - Meta Platforms, не успява да спре продажбите на фалшификати на Gucci и Chanel в своите приложения, докато компанията навлиза все по-активно в електронната търговия, сочат проучване и интервюта, цитирани от Ройтерс.

Платформите на компанията се оказаха горещи точки за продаващите фалшификати, които се възползват от различните инструменти за общуване, за да достигнат до потребителите, разкриват интервюта с представители на академичната общност, на индустрията и разследващи търговията с фалшиви стоки.

"Facebook и Instagram са основните пазари, на които се продават фалшификати към различни хора от обществото. Преди 10 години това се случваше в eBay, а преди 5 - в Amazon", коментира Бенедикт Хамилтън, управляващ директор на Kroll, частна разследваща компания, наемана от брандове, засегнати от подобни измами.

Проучване, водено от компанията за анализи на социалните мрежи Ghost Data и споделено ексклузивно в Ройтерс, показва, че фалшификаторите предлагат имитации на луксозни марки, в това число Gucci, Louis Vuitton, Fendi, Prada и Chanel.

То е идентифицирало повече от 26 хил. активни акаунта на фалшификатори, опериращи във Facebook в рамките на проучването между юни и октомври 2021 г. Това е първият път, в който изследване се фокусира върху основното приложение на Meta в този аспект. Данните показват, че по същото време е имало над 20 хил. активни акаунта на фалшификатори в Instagram. Броят им е бил по-голям спрямо предходната година, но под пика от 2019 г., когато са били намерени 56 хил. профила. Около 65% от акаунтите, установени през 2021 г., са базирани в Китай, следвани от 14% - в Русия, и 7,5% - в Турция.

Ghost Data е италианска компания за анализи, основана от експерта по киберсигурност Андреа Стропа, която е и консултант анализ на данни на Световния икономически форум. Фирмата има история с разкриването на начините, по които социалните мрежи се ползват от фалшификатори, от поддръжници на Ислямска държава и за дигитална пропаганда.

Проучване на Ройтерс е открило десетки акаунти в Instagram и публикации във Facebook, които рекламират фалшиви стоки и които Meta е премахнала за нарушаване на правилата ѝ, след като от информационната агенция са подали сигнал.

Четете повече по темата в investor.bg.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК