Facebook - влошен имидж и възрастна социална медия

Социалната мрежа е разтревожена от това колко бързо пресъхва потокът от нови потребители

07.11.2021 | 19:28 Редактор: Теодора Патронова
Facebook - влошен имидж и възрастна социална медия

Изтичането на вътрешни документи на Facebook е главното доказателство за онези, които биха обвинили гиганта в социалните медии, че е съвременният еквивалент на алчния железопътен монопол от миналото. Но докато антитръстовите фанатици от администрацията на Байдън празнуват откриването на доказателства за хищнически алгоритми, те пренебрегват неудобното разкритие от документите: Facebook е възрастна социална медия, която губи позиции пред своите конкуренти. 

Според документите Facebook е разтревожен от това колко бързо пресъхва потокът му от нови потребители. Използването на приложението Facebook от млади пълнолетни се очаква да спадне с 4% през следващите две години, а сред тийнейджърите - с 45%.

Ами Instagram, която е собственост на Facebook? Това приложение не привлича ли младите потребители, докато по-възрастните хора използват Facebook? Оказва се, че Instagram също демонстрира застаряване, тъй като тийнейджърите мигрират в голям брой към TikTok и Snapchat.

Влошеният имидж на Facebook в пресата започва да диференцира компанията и то не по добър начин. На скорошно изслушване в Конгреса на САЩ ръководителите на TikTok, Snap и YouTube описаха подробно начините, по които техните алгоритми и услуги се различават от тези на Facebook при защитата на децата от токсични съобщения и вредни влияния.

Четете повече по темата в investor.bg

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК