Новите коли също имат недостатъци - ето кои са те за най-бързата Tesla

Колата не успява да постигне официално обявеното време от 1,99 секунди за 0-96 км/ч.

19.09.2021 | 12:26 Редактор: Жаклина Иванова
Новите коли също имат недостатъци - ето кои са те за най-бързата Tesla

Новата Tesla Model S Plaid е не само най-бързият автомобил на компанията, но и според някои най-бързата серийна кола изобщо. В средите на инфлуенсърите тя предизвика небивал възторг: Дъг ДеМуро я обяви за най-добрата кола в света, а актьорът Джейсън Камиса пожела късмет на Bugatti, Bentley и Rolls-Royce в опита да настигнат Tesla, защото "доста ще им трябва".

Как обаче изглежда електрическата хипермашина в очите на професионалните автомобилни журналисти? Уважаваното американско издание Edmunds направи детайлни тестове на автомобила на собствената си тестова писта. Заключението, представено от Алистър Уийвър, никак не е ласкав за Tesla: тази кола е "Чисто прахосване на пари".

Ускорението - далеч от обещаното

Тест-пилотът на Edmunds всъщност е изключително впечатлен от ускорението по права линия и признава, че никога не е изпитвал друго подобно. Но колата не успява да постигне официално обявеното време от 1.99 секунди за 0-96 км/ч. Вместо това най-доброто ѝ време е 2.30 секунди. За това има няколко причини. Първо, при изчислението Tesla всъщност ползва правилото за т. нар. rollout, което в американския драг рейсинг позволява измерването на времето да започне един фут след реалния старт на автомобила. По оценка на Edmunds това отнема две стотни от секундата. Втората причина е, че официалните времена на компанията са измерени на специална отсечка за драг, с настилка с повишено сцепление. Тестът на Edmunds е на обикновен асфалт. Журналистите предпочитат този подход, защото е несравнимо по-близък до ситуациите в реалния живот, в които ще се кара Plaid. В такива условия и 2.3 секунди е изумително постижение. Но все пак не отговаря на създадените от рекламата очаквания.

Най-бавният драг рейс в историята

Феноменалната бързина на Plaid обаче е частично помрачена от времето, което ѝ е необходимо да се подготви за нея. За да включите автомобила в пистов режим и да задействате системата за Launch Control, колата първо трябва да подготви и допълнително охлади батерията. Според предупреждението на таблото това отнема 3 минути. В реалния живот според експертите на Edmunds отнема между 7 и 15 минути. В конкретния тест - малко над 7.

Четете повече по темата в automedia.investor.bg.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК